- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

خبرهایی از «شب آواز ایرانی» در حوزه هنری

shabe-avaz

رضا رضایی پایور با همراهی تار محمدشهرام اعتمادی شنبه ۲۳ خردادماه در «شب آواز ایرانی» به اجرای آواز می‌پردازد.

سوره سینما- رضا رضایی پایور استاد آواز و خالق آثار موسیقایی «دل شوریده»، «سرمستی»، «اشک کویر»، «دلبر من»، «وصف عشق»، «نقش ماندگار»، «دل آشفته»، «خرقه سوخته»، «حدیث عشق»، «نوع بشر»، «شکوه ها» و «با من صنما» تا کنون همکاری مستمری با اعتمادی داشته است. وی درزمینه آواز از محضر اساتیدی چون شاپور رحیمی و زنده یاد علی امیری فلاح زاده بهره جسته است.

همراهی نوای تار اعتمادی در «شب آواز ایرانی»  به غنای هنری این نشست خواهد افزود. اعتمادی نوازنده نامی تار که تا کنون با  آهنگسازان و هنرمندانی چون استاد تجویدی، شهبازیان، درویش رضا منظمی، ضرابیان، مشکاتیان ، پیرنیاکان ، ساکت ، مهرداد پازوکی و حسین پرنیا و نیز خوانندگان دیگری مثل زنده‌یاد بسطامی ، افتخاری، شاهزیدی ، نوربخش، جهاندار ، سالار عقیلی و قربانی همکاری داشته است این بار با رضایی پایور روی صحنه می‌آید و به اتفاق قطعاتی را اجرا می کنند.

ساسان فاطمی، موسیقی‌دان و محقق، در نخستین جلسه از نشست ماهانه «شب آواز ایرانی» جایگاه آواز در فرهنگ ایرانی را بررسی می‌کند. جایگاه آواز در فرهنگ ایرانی موضوع سخنان این موسیقی‌دان و محقق است. شب آواز ایرانی برنامه‌ای است تحلیلی و آموزشی که قرار است میدانی برای تجدید دیدار با اساتید و همچنین معرفی چهره‌های تازه به هنر آواز ایرانی باشد.

این نشست شنبه ۲۳ خردادماه از ساعت ۱۷:۳۰ در تالار مهر حوزه هنری در حالی اجرا می‌شود که تعداد دیگری از اساتید و هنرجویان با تک‌‌نوازی نوازندگان برتر به اجرای آواز خواهند پرداخت و دکتر ساسان فاطمی محقق و مدرس دانشگاه نیز به  ایراد سخن می پردازد. علاقه‌مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های ۸۸۸۹۷۵۴۶ و ۸۸۸۹۵۵۴۶ تماس بگیرند. ورود به این نشست در تالار مهر حوزه هنری، به نشانی انتهای خیابان سمیه نرسیده به خیابان حافظ، برای عموم علاقمندان آزاد است.