- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

هیچ‌کس از سه سال فیلم نساختنم متأسف نیست/ با سینمای تجاری بیگانه‌ام

mojtaba-raei-1

یک فیلمساز فضای فعلی سینما را برای ساخت فیلم هایی با حال و هوای عارفانه دشوار می داند.

مجتبی راعی به سوره سینما گفت: سه سال است فیلم نساخته ام و آخرین فعالیتی که من در این سینما داشتم به سال ۹۱ و «ترنج» بر می‌گردد. بعد از این اثر، موفق به ساخت فیلم دیگری نشدم. باید بگویم حالا که هیچکس از این سه سال کار نکردن و در حاشیه بودن من متأسف نیست، تأسف می‌خورم از اینکه در این مدت طولانی دور از فضا بود‌ام. گر در خانه کس است، یک حرف بس است و فکر می کنم با گفتن این جمله همه آنچه را باید به مسوولان بگویم گفته ام.

وی افزود: فیلمنامه «طاووس مست» هیچ سوژه ملتهبی ندارد و چیزی است در حال و هوای فیلم قبلی من، اما نمی دانم چرا موفق نمی شوم آن را جلوی دوربین ببرم. ابن فیلمنامه، فضایی معنوی و عرفانی دارد، اما به گمانم به این دلیل که کلیت سینما دیگر چنین فیلم‌هایی را نمی خواهد کارگردانانی همچون من خارج از گود باقی مانده اند.

راعی در پاسخ به این سوال که آیا قصد ندارد ژانر دیگری از سینما را تجربه کند گفت: اگر من به سمت سینمای تجاری بیایم و بدون اینکه به دام تقلید بیفتم همچنان خودم باشم، اتفاق خوبی رخ می دهد، اما اگر از من انتظار برود ترجمه ای از فیلم‌های هندی یا آثار گیشه ای خودمان ارائه بدهم چه اتفاقی می‌افتد؟ اگر من هویت خود را از دست بدهم و کسی به من بگوید فلان فیلم را که تو ساختی دیگری هم می‌توانست بسازد، پاسخی ندارم به او بدهم، پس بدیهی است که به سراغ سینمایی که مال من نباشد، نمی‌روم.

mojtaba-raei-2 [1]

کارگردان «عصر روز دهم» گفت: به زودی نگارش یک فیلمنامه اجتماعی با نام «پول کثیف» را به پایان می‌رسانم و اگر خدا یاری کند تا پایان سال ۹۴ آن را جلوی دوربین می‌برم. این فیلمنامه درباره جوانی است که می‌خواهد برای بهتر شدن زندگی اش تصمیم بگیرد. او با مردی روبرو می شود که صاحب پول کثیف است و همین اتفاق زندگی او را دستخوش تغییراتی می‌کند.

مجتبی راعی کارگردانی فیلم های «صنوبر»، «غزال»، «تونل» و … را در کارنامه دارد.