- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

اولین حضور سینمایی یک تئاتری باسابقه در «افسانه شکارچیان گرگ»/ ادامه مراحل فنی فیلم نادری

mehdi-naderi

فیلم سینمایی «افسانه شکارچیان گرگ» به کارگردانی مهدی نادری در مراحل فنی است.

نادری به سوره سینما گفت: «افسانه شکارچیان گرگ» که به کارگردانی و تهیه کنندگی خودم تولید شد این روزها در مرحله صداگذاری است و موسیقی آن را نادر مشایخی ساخته است. در این فیلم یک بازیگر مطرح تئاتر یعنی یاسر خاسب برای اولین بار جلوی دوربین سینما ظاهر شده و حضور بسیار خوبی هم داشته است. به غیر از او، میسا مولوی، ذبیح افشاری و خودم نیز در این اثر بازی کرده‌ایم. از نگاه من گوهر درخشانی از نسل جوان در «افسانه شکارچیان گرگ» گرد هم آمده و حاصل این فیلم ما را به آنچه می خواستیم یعنی تازه شدن روح با کمک الگوهای کهن این سرزمین، می رساند.

وی افزود: خیلی خوشحالم از اینکه فیلم ما از مشارکت و حمایت بنیاد سینمایی فارابی بهره مند شد و دوستان ما در این مرکز نگاه مساعدی به کلیت فیلمنامه دارند. این فیلم هم مثل تجربه قبلی من یعنی «بدرود بغداد» به مسائلی جهانی نگاه دارد و می خواهد خشونت را نفی کند. در حقیقت ما این بار هم مثل گذشته تلاش کرده ایم سینمای محلی را به سینمای ملی و سینمای ملی را به سینمای بین المللی برسانیم. به نظر من فیلم های ما در حال حاضر بیش از اندازه درگیر موضوعات محلی شده و عیب این اتفاق این است که الفبای آن موضوعات تنها در جغرافیای محدود کشور خودمان قابل ترجمه شدن است. ما همواره مردمی با اندیشه عمیق بوده ایم و تا کنون فرصت نشده این نگاه جهان‌شمول را آنطور که شایسته است بازنمایی کنیم.

مهدی نادری پیش از این نویسندگی «قلب سیمرغ» و همچنین نویسندگی و کارگردانی فیلم سینمایی «بدرود بغداد» را بر عهده داشته است.