- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

مدیران تلویزیون دوست دارند با بازیگرهای چشم آبی عکس یادگاری بگیرند

mahe-asal

یک تهیه‌کننده تلویزیون توجه به تولید برنامه‌های ترکیبی را ضرورتی دانست که جدی گرفته نمی‌شود.

امیرحسین خرمشاهی، تهیه‌کننده تلویزیون در مورد کیفیت برنامه‌های ترکیبی به سوره سینما گفت: با نگاهی به شبکه‌های فارسی زبان که بر دین و فرهنگ ما تهاجم دارند متوجه می‌شویم در این شبکه‌ها برنامه های ترکیبی و زنده بیش از هربرنامه دیگری مخاطبان را به خود جذب می‌کنند. در آمریکا برنامه‌های ترکیبی پرمخاطب ترین برنامه‌های تلویزیون محسوب می‌شوند. آنها از ستاره های کشورشان برای اجرا و حضور در برنامه های ترکیبی استفاده می‌کنند و در نهایت غیر از کشور خودشان آن برنامه را به ده ها زبان ترجمه کرده و در کشورهای دیگر پخش می‌کنند. متاسفانه ما در رسانه ملی آنچنان که باید تولید برنامه‌های ترکیبی و زنده را جدی نگرفته‌ایم.

خرمشاهی ادامه داد: شروع برنامه‌های زنده در دهه هفتاد و کمی هم در اوایل دهه هشتاد با بالاترین تعداد مخاطب همراه بود اما کم کم رو به فراموشی گذاشته شد و مدیران تصمیم گرفتند که پاسخ شبکه های فارسی زبان را با سریال و تله فیلم بدهند. البته باید سریال ساخته شود تا در این زمینه هم رشد کنیم، اما منظور من این است که یادمان باشد یک بچه معلول که مثلا دستش بزرگتر از پایش باشد را نباید به وجود بیاوریم بلکه همه اعضای یک بدن باید هماهنگ و مطابق با یکدیگر رشد داشته باشد.

تهیه‌کننده برنامه «سلام تهران» با بیان اینکه در سال های اخیر بیشترین فشار مالی و بیشترین بی توجهی از سوی مدیران نسبت به برنامه‌های ترکیبی بوده گفت: مدیران دوست دارند با دوستان چشم آبی سریال‌ها در پشت صحنه عکس یادگاری بگیرند، اما خیلی کم پیش آمده که از پشت صحنه برنامه‌های ترکیبی دیدار کنند. باید یادمان باشد سال ۳۶۵ روز دارد که در این ۳۶۵ روز باید برنامه های مختلف ترکیبی پخش بشود، اما متاسفانه ما مناسبت‌زده شده‌ایم. برنامه‌های ترکیبی به جز ماه رمضان در ایام دیگر سال هم می‌توانند روی آنتن بروند و مخاطب بالا داشته باشند.