- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

جشنواره‌ای در خور شان پیامبر اکرم (ص)/ دروغ‌های ادامه‌دار هالیوود درباره پیامبران

jashnvare-payambare-solh

نشست خبری جشنواره بین‌المللی محمد (ص) امروز با حضور نمایندگان رسانه‌ها برگزار شد.

سوره سینما- نشست خبری اولین جشنواره بین المللی محمد(ص) پیامبر صلح صبح امروز دوشنبه ۲۵ خردادماه با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی حقیقی دبیر جشنواره  و یزدان عشیری مشاور دبیر و مدیر روابط عمومی جشنواره با حضور گسترده نمایندگان رسانه های گروهی داخلی و خارجی در محل تالار استاد شهناز خانه هنرمندان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم یزدان عشیری با اشاره به اهمیت این رویداد فرهنگی و سینمایی و جایگاه استراتژیک آن در دنیای امروز گفت: رسانه های غربی و تبلیغات وحشتناک و سرسام آور آن‌ها در سال های اخیر بویژه بعد از حادثه ۱۱ ستپامبر اقندر علیه اسلام و سیمای مهربان پیامبر اسلام گسترده و فزاینده بود که امروز پرداختن به پیامبر اسلام، ابعاد شخصیتی و تعالیم آن حضرت یک نیاز و ضرورت واقعی است.

مشاور دبیر و مدیر روابط عمومی اولین جشنواره بین المللی محمد پیامبر صلح با بیان اینکه هالیوود در ادامه و تکمیل سناریوهایش همواره، به سراغ قالب هاى مذهبى و اساطیر دینیو پیامبران الهی رفته است که به دلیل گرایش و علائق مردم همیشه تضمین‏ کننده گیشه و درآمده های کلان تهیه ‏کنندگان بوده است خاطر نشان ساخت: افزایش روند تولید فیلم های مذهبی و تاریخی همراه با جعل و دروغ قابل تامل است. اینکه چرا هالیوود به پتانسیل بزرگ فیلم‌های دینی پی برده سؤال مهمی است که کارشناسان و صاحب نظران و علمای ادیان باید به آن پاسخ دهند. اما از ظواهر امر پیداست که گرایش عجیبی میان کارگردان‌های کمپانی دروغ پراکنی هالیوود به ساخت فیلم انبیا وجود دارد تا آنجا که این امر به مسابقهای بزرگ بدل شده و گویا پیروز این مسابقه نیز کسی است که بیشترین تحریف‌ها را شامل داستان زندگانی این بزرگواران کند و داستان تحریف شده تر و پیامبر عجیب و غریب تریرا به تصویر بکشد.

تلاش می‌کنیم کاری در خور شان پیامبربه انجام برسانیم

همچنین حجت الاسلام و المسلمین حشمتی معاون قران و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست گفت:هرچه زیبایی  در دنیای عالم است مرهون پیامبر اکرم است. کسی نمی تواند شعرخوب یا فیلم خوب بسازد و نقش پیامبر را در اثرش نادیده بگیرد و زیبایی پیامبر در کارش پررنگ نباشد. ما همواره،  در تمام جوانب زندگی مرهون بزرگی، عظمت، رفتار، علم  و سجایای پیامبر اکرم (ص) هستیم.

وی ادامه داد: وقت برگزاری چنین جشنواره ای در برابر هجمه های دشمن پیشنهاد شد با یک طیب خاطر برگزاری آن را پذیرفتیم چرا که می دانستیم همراهان و همدلان  ما در برگزاری جشنواره زیاد است. رسانه ها، صدا و سیما و خبرنگاران رسانه های جمعی و مطبوعات ما را در این حرکت عظیم تنها نمی گذارند و کار را دلی و به صورت قلبی برایمان پوشش می دهند.

حجت الاسلام و المسلمین حشمتی در بخش دیگر صحبت خود گفت: همانطور که می دانید قرا ن مجید از زندگی پیامبر اکرم چقدر زیبا صحبت می کند و چقدر از پیامبران الهی نیکو یاد می کند. زمانی که ازحضرت  مریم  یاد می کند با کمال لطافت از ایشان یاد می کند و همینطور دیگر انبیا. اما می بینیم که دشمن در نهایت بی رحمی و با توطئه های بالا تلاش می کند بخش رحمانی دین اسلام را خراب کند.

وی ادامه داد: از آنجایی که در دین اسلام بغض و کینه وجود ندارد و رحمت خدا تمام عالم را فراگرفته  ما از هنرمندان تقاضا داریم  بعد رحمانی دین ما را به نمایش بگذارند و پیامبر اسلام می تواند نمونه این رحمت الهی بر مسلمانان جهان باشد. ما از هنرمندان انتظار داریم هنرمندانی نظیر: مجید مجیدی، میرکریمی، حاتمی کیا و فیلمسازان جوان که به عرصه بیایند. اگر این هنرمندان برای این جشنواره  کاری انجام ندهند پس چه کسی می خواهد انجام دهد؟

معاون قران و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین افزود: اعلام فراخوان را از طریق سایت انجام دادیم. به واسطه بعد رحمانی پیامبر می خواهیم دور هم جمع شویم  و با زبان هنر جلوه های رحمانی پیامبر را به جهانیان نشان دهیم.  از صدا و سیما تشکر می کنیم که با ما تاکنون نهایت همکاری را داشت . ما کارمان را با تاخیر شروع کردیم اما از انجایی که نام پیامبر بزرگ است می خواهیم کاری در خور شان پیامبر با همت شما اهالی رسانه به انجام برسانیم.

امیدواریم خروجی جشنواره در تمام دنیا شاهد باشیم

دبیر اولین جشنواره بین المللی فیلم محمد (ص) پیامبر صلح گفت: هتک حرمت به ساحت مقدس نبی اسلام (ص) در سالهای اخیر بارها از سوی تفرقه افکنان و فتنه جویان به انحای مختلف صورت گرفت که باعث جریحه­دار شدن قلب میلیاردها انسان نوع­دوست و معتقد گردیده است.

وی افزود: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر دارد با تکیه بر آیه ۱۰۷ سوره شریفه انبیاء “و ما ارسلناک الا رحمه للعالمین” و ما تو را جز رحمتی برای جهانیان نفرستاده ایم. جشنواره و مسابقه «محمد (ص) پیامبر صلح» را برگزار نماید.

حقیقی دبیرجشنواره نیز در سخنانی با بیان اینکه خوشحالیم برگزاری نشست جشنواره فیلم محمد رسول ال… پیامبر صلح در بهار قران برگزار می شود گفت: شورای برگزاری این جشنواره متشکل از آقایان نظری، حافظی، امیرنیا، عزیز زاده، علیرضا حشمتی، یزدان عشیری و بنده هستیم گرد هم آمدیم تا بتوانیم جشنواره ای در شان و مقام این بزرگوار اسلام برگزار کنیم.

وی ادامه داد: سایت جشنواره محمد(ص) را به گونه ای راه اندازی کردیم تا بتوان بیش از ۲۰ هزار فیلم در آن آپلود کرد. دبیرخانه فیزیکی راه اندازی شده . فیلمسازان گرامی  فیلم هایشان را علاوه بر سایت  می توانند از طریق آدرس دبیرخانه عبارتند از :خیابان حافظ، خیابان خاک، خیابان هاشمی فر معاونت  قران و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کنند.

وی ادامه داد:  همین جا اعلام می کنیم پایان مهر ماه آخرین زمان ارسال فیلم ها و اثار شرکت کننده هاست. و روزهای  ۳ تا ۷دی زمان برگزاری جشنواره است و شب میلاد باسعادت حضرت ختمی مرتبت پیامبر اکرم اختتامیه این جشنواره را برگزار می کنیم.

حقیقی در بخش دیگری از صحبت خود گفت: این جشنواره به تنهایی با مشارکت معاونت قران و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قادر به برگزاری نیست. عظمت و شان پیامبر اکرم و بیان فعالیت های ایشان را اینکه یک سازمان متولی اش باشد به واقع نمی شود. ما اینجا از نهاد های مختلف دعوت می کنیم از همه کسانی که می خواهند در رزومه فعالیتشان فعالیت قرانی باشد در این جشنواره با ما مشارکت داشته باشند. ما از فیلمسازان بزرگ انتظار داریم به عنوان برکت فعالیتشان نامشان در کنار نام پیامبر اکرم در این جشنواره باشد ار برکات این جشنواره استفاده کنند.

وی افزود: در نشست بعدی برنامه های دیگر جشنواره را بیشتر اشاره می کنیم. تجلیل از فیلمسازان که در بیست سال گذشته در زمینه قرانی فعالیت داشتند آقایان صالح مدرسه ای ، منوچهر محمدی ، شهریار بحرانی که هم فعالیت قرانی داشته و هم از خادمین قران هستند جزو خانواده ما به حساب می ایند  مطمئنا تلاش این عزیزان قابل ستایش است. . در ایام برگزاری جشنواره ما نشست های تخصصی فیلم نامه نویس قرانی و کارگاههای گوناگون برگزار می کنیم .تا یک ماه آینده با یک حرکت بهتر برگزاری جشنواره را پیش می گیریم.

دبیر نخستین جشنواره فیلم محمد(ص) پیامبرصلح افزود: از آنجایی که پیشانی جشنواره بخش روابط عمومی آن است تلاش کردیم از کسی که سابقه  طولانی در برگزاری روابط عمومی جشنواره ها از جمله جشنوراه فیلم فجر، شهر، مقاومت ، یاس و… دارد استفاده کنیم. همین که با ایشان همکاری می کنیم مشخص است جشنواره با عظمت قرار است برگزار شود.از  یزدان عشیری  تشکر می کنیم که همکاری ما را برای جشنواره فیلم  محمد به گرمی فشرد.. بسیار خوشحالیم که در خدمت ایشان هستیم.

حقیقی همچنین گفت: از معاونت صدا و سیما، بخش برون مرزی که بیش از بیست بار تا به حال تیزر جشنواره را در زمان های خوب از تلویزیون پخش کردند بسیار تشکر می کنم. من معتقدم جشنواره متعلق به همه مسلمانان ، شیعیان و ازادگان جهان است. کسانی که به پیامبر الهی ما علاقه دارند ، یک یهودی آزاده، یک بودایی آزاده یا یک مسیحی آزاده و … همه  و همه مخاطبین جشنواره ما هستند و می توانند  از جشنوراه فیلم شهر استفاده کنند.

وی ادامه داد: اهمیت برگزاری جشنواره محمد به ابعاد بین المللی آن است امیدواریم بتوانیم تبلیغات موثر در برون مرزها انجام دهیم تا فیلم های خوبی برای شرکت در این جشنواره جذب کنیم . من معتقدم جشنواره محمد (ص) جشنواره ملی وکشوری نیست . بلکه جشنواره بین المللی است که ما برگزار می کنیم. امیدواریم خروجی جشنواره در تمام دنیا شاهد باشیم و از اقصی نقاط دنیا شاهد وصول فیلم های انیمیشن و رئال  و کوتاه باشیم.ی از رسانه ها، سینما  و تلویزیون، شبکه های جاسوسی و امنیتی، گروه های مزدور و آدمکش های اجاره ای  و ایجاد استحاله در بدنه نیروهای فکری و اجتماعی  در جوامع اسلامی در تقابل با اسلام انقلابی و انقلاب اسلامی صف آرایی کرده است و در این راستا وظیفه نخبگان، دانشگاهیان و هنرمندان و سینماگران بسیار خطیر و سنگین است.