- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

خاموشی: انقلاب اسلامی را باید در دل اهالی قلم زنده نگه داریم

khamooshi
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم افتتاح فروشگاه کتاب سوره مهر گفت: من مُصر هستم که بحث انقلاب اسلامی را به صورت ویژه در اهالی قلم زنده نگه داریم.

سوره سینما – مهر نوشت :مراسم افتتاح کتابفروشی انتشارات سوره مهر صبح امروز با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و مدیران و نویسندگان حوزه هنری در میدان انقلاب اسلامی تهران برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در سخنانی با اشاره به مراسم تشییع پیکر شهدای دفاع مقدس، گفت: دوستی به من پیام داده بود که آنها آمده‌اند که ما غرق نشویم و به نظرم این یکی از زیباترین پیام‌هایی است که این روزها شاهد آن هستیم. من مُصر هستم که این روزها بحث انقلاب اسلامی را به صورت ویژه در اهالی قلم زنده نگه داریم. اگر این انقلاب به قوت امروز خود نبود و پیام فرهنگی شهدا نیز بیان نمی‌شد، امروزه دشمنی‌ها با ما نیز نو به نو نمی‌شد. این به معنای آن است که پیام انقلاب ما در جهان، پذیرنده‌های بسیاری دارد.

وی ادامه داد: امام ما به عنوان یک مرجع شیعه قیام کرد و احکام تعطیل شده دین را یادآوری کرد و به دنیا نشان داد که با تصدی ولی فقیه و پدیده‌ای به نام مرجعیت شیعه می‌توان حکومتی را اداره کرد. پیام انقلاب ما، پیام حریت و آزادگی و توانمندی مقابله با سلطه است و به خاطر همین پیام است که می‌بینیم اگر روزی در دنیا عنوان می‌شد که در جنگ شش روزه اعراب مقابل اسرائیل زانو زدند و رئیس‌جمهور مصر با وجود داشتن توانایی نظامی، جرات حمله موشکی به اسرائیل را نداشت، اما امروز این ملت‌های سوریه، عراق و یمن هستند که در مقابل ظلم ایستادگی می‌کنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به انتشارات سوره مهر گفت: سوره مهر این افتخار را دارد که به انتشار مفاهیم بلند انقلاب اسلامی بپردازد و خدا را شاکریم که این فروشگاه امروز در میدان انقلاب که از نظر فرهنگی بسیار مهم است، افتتاح می‌شود.

در ادامه این مراسم محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری نیز در سخنانی افتتاح این فروشگاه را تبریک و آن را محلی برای مبادله فکری میان مخاطبان و نویسندگان حوزه هنری عنوان کرد.

وی ادامه داد: ما وظیفه خود می‌دانیم تا آثار حوزه هنری را به راحتی در اختیار مردم قرار دهیم. در حال حاضر تعداد کتابفروشی‌ها در کشور ما بسیار کمتر از آن  چیزی است که باید باشد. به ظاهر با احتساب لوازم‌التحریرفروشی‌ها، حدود دو هزار کتابفروشی در کشور داریم که بیشتر آنها در مراکز استان‌ها متمرکز هستند و به نظرم همین مساله یکی از دلایل پایین بودن شمارگان کتاب در کشور است.

به گفته مومنی، سوره مهر تاکنون در ۱۶ مرکز استان صاحب کتابفروشی است و حوزه هنری تلاش دارد با همکاری‌ سازمان تبلیغات اسلامی در سال آینده تمام مراکز استان در کشور را صاحب کتابفروشی کند.

محمد حمزه‌زاده مدیرعامل موسسه انتشارات سوره مهر نیز در این مراسم در سخنانی اظهار داشت: کتابفروشی سوره مهر مکانی است برای توسعه آثار مکتوب جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و ما عهد کرده‌ایم که آثار فکری جبهه انقلاب را تنها در این جا ارائه کنیم و به هیچ وجه قصد رقابت با ناشرانی که دیگر آثار را تولید و عرضه می‌کنند، نداریم.

وی تاکید کرد: این فروشگاه به ما این امکان را می‌دهد تا به عهدمان وفادار بمانیم و تنها آثاری را به بیرون بفرستیم که مروج اندیشه شهدا باشیم.

مرتضی سرهنگی نیز که یکی از میهمانان افتتاحیه این فروشگاه بود در سخنان کوتاهی همزمان با افتتاح نخستین میز پیشنهاد خرید کتاب در این کتابفروشی، اظهار داشت: ادبیات انقلاب و جنگ دارایی مردم ما به شمار می‌رود چون به قیمت جان شیرین جوانانمان به دست آمده است به همین خاطر باید آن را بسیار بسیار ارج بنهیم و مورد توجه قرار دهیم.