- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

«خشکسالی و دروغ» ابتدای تابستان در شمال تمام می‌شود

mehdi-jafari

فیلمبردار فیلم سینمایی «خشکسالی و دروغ» از اتمام این پروژه در اولین روزهای تیرماه خبر داد.

مهدی جعفری به سوره سینما گفت: جدیدترین پروژه ای که مشغول آن شده ام، «خشکسالی و دروغ» نام دارد که محمد یعقوبی آن را کارگردانی می‌کند. ما به زودی به شمال کشور سفر می کنیم تا آخرین سکانس ها را در این منطقه فیلمبرداری کنیم. طبق آنچه صاحبان اثر گفته اند به احتمال زیاد کل فیلمبرداری تا چند روز دیگر و در هفته اول تیر به پایان می رسد.

وی که در سال گذشته با «عصر یخبندان» در جشنواره فیلم فجر حضور داشت، درباره این اثر سینمایی گفت: من موفقیت فیلم های مصطفی کیایی و به خصوص جدیدترین ساخته او را مدیون طرز فکر درستی می دانم که این کارگردان از آن بهره مند است و با جدیت پیگیری می کند. به همین دلیل است که ما او را فیلم به فیلم موفق تر در می یابیم. کیایی بر قصه گو بودن اثرش اصرار دارد و همیشه مخاطب را به عنوان یک اولویت مهم در نظر داشته است.

این فیلمبردار در ادامه توضیح داد: فیلمبرداری این اثر به این دلیل که شب هنگام انجام می گرفت برای من با سختی و لذت توأمان همراه بود. در این فیلم یک پلان معروف وجود دارد که همان شات هوایی است. ما برای در آوردن این صحنه یک روز تمرین کردیم و بعد با بهره گیری از امکانات فنی به آن چیزی رسیدیم که شما امروز در فیلم می بینید. کلیت فیلم کیفیت خوبی دارد، به این علت که مصطفی کیایی همواره از عواملی دعوت به کار می کند که امتحان خود را در کار پس داده اند.

مهدی جعفری که تجربه خاص «بیداری برای سه روز» را هم در کارنامه خود دارد، درباره این فیلم گفت: من و کارگردان اثر، مسعود امینی تیرانی به شکل مشترک فیلمبرداری را انجام دادیم. همانطور که می دانید این فیلم یک پروژه تجربی بود و باید از سه روز بیداری واقعی بازیگران فیلم می گرفتیم که به نوبت، من و امینی تیرانی این کار را انجام دادیم، اما در یک نگاه کلی همه گروه سازنده در آن سه روز خاص خواب درستی نداشتند تا آن چیزی که می خواستیم حاصل شود.

مهدی جعفری فیلمبرداری آثاری همچون «دهلیز»، «مردن به وقت شهریور» و … را در کارنامه دارد.