- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

اصلاحیه‌های «مادر قلب اتمی» انجام شد/ احتمال اکران در شهریورماه

madare-ghalb-atomi

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «مادر قلب اتمی» موفقیت‌های این اثر را مربوط به ساختار و فرم خلاقانه آن می‌داند.

سید امیر سیدزاده به سوره سینما گفت: به تازگی فیلم برای شرکت در جشنواره فیلم اودسا پذیرفته شده اما هنوز نامه رسمی دبیرخانه این فستیوال به دست من نرسیده و به همین دلیل به درستی نمی دانم کدام یک از اعضای تیم سازنده و بازیگران به اوکراین سفر می کنند، اما از این اتفاق خوشحالم و این موفقیت و اقبال جهانی را به فرم و ساختاری که علی احمدزاده، کارگردان اثر برای آن در نظر گرفته مرتبط می‌دانم.

وی افزود: «مادر قلب اتمی» تا کنون در فستیوال برلین، کلن، بوینس آیرس، هنگ کنگ، لس آنجلس، استرالیا و اودسا پذیرفته شده و من در وزارت ارشاد هم به دوستان عرض کردم که خلاقیت نهفته نوع روایت و ساختار این اثر است که به مذاق مخاطب و داور غیرایرانی خوش آمده است. در این فیلم واقعیت‌ها به شکل رئال و سوررئال مطرح می‌شود و همین نکته ویژگی  منحصر به فردی به کار می‌بخشد.

madare-ghalb-atomi2 [1]

سیدزاده درباره حال و هوای «مادر قلب اتمی» گفت: این اثر سینمایی فارغ از زمان و مکان و جغرافیاست و قصه واقع گرایانه خود را به شیوه متفاوتی تعریف می‌کند. همانطور که قبلا هم اشاره کردم نگاه فرمی و ساختاری فیلم به محتوای آن چربیده است. نمی‌دانم چرا اجازه حضور در جشنواره فیلم فجر سال گذشته را به ما ندادند. به هر حال اصلاحیه‌هایی که تعیین شده بود اعمال شده و ما امیدواریم بتوانیم در یک فرصت خوب مثل اکران دوم عید فطر فیلم را روی پرده بفرستیم.

فیلم سینمایی «مادر قلب اتمی» به نویسندگی و کارگردانی علی احمدزاده و با بازی ترانه علیدوستی، پگاه آهنگرانی، مهرداد صدیقیان، محمدرضا گلزار داستان کسی را تعریف می کند که قرار است از ایران برود. این اثر سینمایی به عنوان یکی از ۱۲ فیلم بخش رقابت بین‌الملل ششمین جشنواره فیلم «اودسا» در اوکراین انتخاب شد.