- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

به قصد اکران ماه رمضان فیلم دینی نساختیم/ برای شروع اکران آماده نبودیم

yasin1

کارگردان فیلم سینمایی «یاسین» اکران این اثر دینی را در کنار فیلم‌های کمدی منطقی نمی‌داند.

حامد امرایی به سوره سینما گفت: اریکه ایرانیان سرگروه اکران فیلم ما، «یاسین» است که نمایش عمومی آن از چهارشنبه ۲۷ خردادماه آغاز شده است. روز اول که به این سالن مراجعه کردم دیدیم هنوز مسوولان فرصت نکرده اند پوستر و بنرهای مربوط به فیلم را نصب کنند و البته شاید ایرادی هم به کار آنان وارد نباشد، چون اکران فیلم ما خیلی ناگهانی پیش آمد و تا یک هفته قبل از آغاز نمایش عمومی، نمی‌دانستیم قرار است فیلم در ایام ماه مبارک رمضان، روی پرده باشد.

وی افزود: گویا مدیران سینمایی تصمیم گرفته بودند با توجه به مضمونی قرآنی و دینی «یاسین» این فیلم را در ماه مبارک رمضان اکران کنند. این اتفاق به خودی خود بد نیست، اما وقتی فیلم ما را در کنار آثار طنز قرار می دهند، بدیهی است که فروش این اثر به میزان قابل توجهی تحت الشعاع قرار می گیرد، هر چند که «یاسین» هم مخاطبان خاص خود را دارد. به هر حال، این موضوع و محتوا انتخاب ما برای فیلمسازی بود و اینگونه نبود که با در نظر گرفتن این پیش بینی که چنین فیلمی را در ماه مبارک رمضان حتما به نمایش در می آورند، شروع به کار کنیم.

امرایی همچنین گفت: به خاطر غافلگیری ای که پیش آمد، تا امروز فقط از فرصت پخش تیزرهای تلویزیونی به عنوان امکان تبلیغاتی بهره مند بوده ایم و فکر نمی کنم در این چند روز نخست فروش قابل توجهی صورت گرفته باشد، اما باید صبر کرد و دانست این فیلم هم مثل اکثر فیلم های دیگر پس از گذشت یکی دو هفته، گیشه واقعی خود را به دست می آورد.

yasin2 [1]

این کارگردان در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به مضمون اثر قصد نداشت آن را ابتدا در جشنواره فیلم کودک و نوجوان یا رشد شرکت بدهد، توضیح داد: فیلمبرداری «یاسین» در اسفند سال گذشته به پایان رسید و در فروردین سال جاری هم برای نمایش آماده بود. تصمیم محسن علی اکبری تهیه کننده اثر بر این محور بود که ما فیلم را در این زمان روی پرده بیاوریم. شاید اگر فرصت شرکت در جشنواره های موضوعی را هم پیدا می کردیم اتفاقات خوبی رخ می داد، اما الان که اکرام انجام شده بهتر است تمرکزمان روی فراهم کردن شرایط هر چه بهتر برای جذب مخاطب باشد.

حامد امرایی اضافه کرد: «یاسین» اولین تجربه من در سینما به حساب می آید، البته پیش از این تجربه ساخت تله فیلم را هم پشت سر گذاشته ام. نام این اثر در ابتدا «پرواز زنبورها» بود و بعد از انجام بازنویسی ها عوض شد. نسخه اولیه متن به دست ناصر هاشم زاده نوشته شدد و در ادامه با در نظر گرفتن اینکه نگاه من و آقای علی اکبری هم در آن اعمال شد از عبارت فیلمنامه گروهی در تیتراژ استفاده کردیم. من تجربه نویسندگی دارم و همین روزها درگیر نوشتن یک فیلمنامه اجتماعی با موضوعی ملتهب هستم که ان شا الله به عنوان دومین فیلم سینمایی ام، شهریور امسال کلید خواهد خورد.

فیلم سینمایی «یاسین» با بازی پریوش نظریه، حمید فرخ‌نژاد، جعفر کرمی، یوسف مرادیان، حسین سلیمانی و … داستان یک نوجوان حافظ قرآن را تعریف می کند که پدرش قصد بهره برداری های فرامتنی از این توانایی او دارد. این اثر سینمایی این روزها در حال اکران است.