- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

معرفی هفت بازیگر عرب فیلم «رستاخیز»/ چهره‌هایی از سوریه تا لبنان

rastakhiz-arab-1

هفت بازیگر عرب از کشورهای سوریه، لبنان، عراق و کویت در فیلم «رستاخیز» و در کنار بازیگران ایرانی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سوره سینما- به گزارش ستاد خبری فیلم رستاخیز، فیلم «رستاخیز» که اثری تاریخی مذهبی درباره واقعه عاشورا است از بازیگران مختلف جهان عرب بهره برده است. جمال سلیمان از بازیگران برجسته سوریه است که در «رستاخیز» در نقش معاویه بازی کرده است. زنده یاد طلحت حمدی نیز از کشور سوریه  در این فیلم در نقش نّعمان بازی کرده است. داوود حسین از کشور کویت است که در نقش فاروق حضور یافته است. رضوان عقیلی نیز از کشور سوریه است که در نقش سرجون ظاهر شده است. جواد الشکرچی از کشور عراق است و در نقش هانی ابن عروه بازی کرده است. فواز سرور بازیگر لبنانی است که با نقش فرستاده در «رستاخیز» حضور یافته است. فادی ابراهیم دیگر بازیگر لبنانی است که نقش یک کشیش را ایفا کرده است.

rastakhiz-arab-2 [1]

فیلم سینمایی «رستاخیز» جدیدترین ساخته احمدرضا درویش همزمان با عید سعید فطر با سرگروهی سینما آزادی در تهران اکران خواهد شد. همچنین مقرر شده است همزمان با تهران، اکران شهرستان‌ها نیز انجام شود.

rastakhiz-arab-3 [2]

عوامل اصلی تولید فیلم عبارتند از نویسنده و کارگردان: احمدرضا درویش، تهیه کننده: تقی علیقلی زاده، مدیر فیلمبرداری: حسین جعفریان [3]، طراح صحنه و لباس: مجید میرفخرایی [4]، طراح چهره پردازی: میرمحسن موسوی مدنی [5]، مدیر تولید: علی قائم مقامی، صدابردار: یدالله نجفی [6]، جلوه های ویژه میدانی: حمیدرضا سلیمانی [7]، جلوه های بصری: سایمون فریم، تدوین: طریق انوار، موسیقی: استفان واربک

rastakhiz-arab-4 [8]

طراحی صدا، صداگذاری و میکس: جرمی پرایز،  دان جانسون،   امیرحسین قاسمی [9]، ریچارد کانوی، فیلمبردار: علیرضا برازنده، برنامه ریز و دستیار کارگردان: دانش اقباشاوی، مدیر امور پس از فیلمبرداری: کامران سحرخیز [10]، تهیه کننده جلوه های بصری: بهروز پاک نهاد، محسن هاشمی مدیر برنامه ریزی و طراحی آمیزه اطلاع رسانی و بازاریابی، نازنین دهقانی مسئول دبیرخانه ستاد کمپین اطلاع رسانی و بازاریابی، مدیر ستاد خبری: نغمه دانش آشتیانی، همکاران ستاد خبری: پریسا ساسانی و عطیه موذن. عکاسان: بابک برزویه و محسن سیدی.

rastakhiz-arab-5 [11]

این فیلم سینمایی با دوبله عربی با نام «القربان» و نسخه انگلیسی آن با عنوان «حسین، آنکه گفت نه» عرضه می‌شود. سایت فارسی فیلم «رستاخیز» به آدرس www.rastakhizmovie.com [12] و سایت عربی به آدرس www.alqorbanmovie.com [13]  در دسترس علاقمندان است.

rastakhiz-arab-6 [14]

rastakhiz-arab-7 [15]

rastakhiz-arab-8 [16]