- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

«خمسه خمسه» اوایل شهریورماه کلید می‌خورد/ افخمی و ساخت فیلم دفاع مقدسی

behrooz-afkhami1

پیش‌تولید نظامی فیلم سینمایی «خمسه خمسه» به کارگردانی بهروز افخمی شروع شده است.

جمال ساداتیان تهیه‌کننده «خمسه خمسه» درباره این روزهای خود به سوره سینما گفت: فیلم سینمایی «خمسه خمسه» به کارگردانی بهروز افخمی این روزها در مرحله پیش‌تولید نظامی است و احتمال می‌رود پروژه اول شهریورماه کلید بخورد. این فیلم در ردیف آثار دفاع مقدسی جای می‌گیرد و داستان آن در روزهای اول جنگ می گذرد. ماجرای این فیلم مربوط به محاصره شهر اهواز است.

وی درباره اینکه نمایش فیلم های تاریخ سینمای جهان در پردیس سینمایی قلهک را در شرایط امروز چگونه ارزیابی می کند، توضیح داد: این سالن در حدود سه سال است که به نمایش فیلم های تاریخ سینمای جهان اختصاص یافته است. اینگونه نبود که ما از اول دست به این انتخاب زده باشیم. ابتدا فیلم‌های روز سینمای ایران را به نمایش در آوردیم اما استقبال نشد، پس تصمیم گرفتیم فیلم‌های مهم خارجی را اکران کنیم.

ساداتیان اضافه کرد: باید پذیرفت نیروی جوان سینما باید از نظر دانش فنی و محتوایی تقویت شود تا بتواند برای این هنر مفید تر باشد و بسیاری از این مهارت ها با تماشای آثار مهم سینمای جهان فراهم می شود. این درست است که امروزه امکان تماشا کردن هر فیلمی در خلوت خانه میسر است، اما با دیدن یک فیلم روی پرده می‌توان به زوایا و ابعاد بیشتری از آن اثر دست یافت  و با کیفیت مطلوب با آن مواجه شد. این اقدام ما تاکنون با استقبال دانشجویان هنر و دست‌اندرکاران سینما روبرو بوده است.

فیلم سینمایی «خمسه خمسه» به نویسندگی و کارگردانی بهروز افخمی و تهیه‌کنندگی جمال ساداتیان به زودی کلید می‌خورد. این فیلمنامه بر اساس قسمت چهارم سریال مستند داستانی «آخرین روزهای زمستان» ساخته محمدحسین مهدویان نوشته شده است.