- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

«تهران – جاکارتا» منتظر سرمایه است/ اصغر هاشمی بعد از یک دهه به سینما بر می‌گردد؟

asghar-hashemi

اصغر هاشمی ساخت فیلم جدید خود را وابسته به تامین سرمایه دانست.

هاشمی به سوره سینما گفت: مدت‌هاست برای فیلمنامه «تهران-جاکارتا» که نوشته‌ام، پروانه ساخت دریافت کرده‌ام اما شرایط تولید تا امروز فراهم نشده است. در واقع این فیلم در سطح بالایی به اسپیشیال افکت نیازمند است و همین ویژگی هزینه دو میلیارد تومانی را برای ما ایجاد می‌کند. امکان تولید این فیلم در بخش خصوصی فراهم نیست. از بخش های دولتی هم تا کنون موفقیتی برای جذب سرمایه نداشته ایم. آن صحنه های ویژه نیز به سکانس های غرق شدن یک کشتی مربوط می‌شود.

وی افزود: «تهران – جاکارتا» فیلمی درباره مهاجرت است. مدتی پیش کشور استرالیا اعلام کرد حدود سی هزار ایرانی در این کشور زندگی می‌کنند و آنان قصد دارند این مهاجران را به ایران بازگردانند.این سفرها به اراده و خواست آن افراد انجام شده و قانونا کسی نمی تواند ایرانی های مقیم استرالیا را مجبور به ترک این کشور کند. این موضوع برای من جالب شد و فیلمنامه‌ای را درباره آن نوشتم. این قصه داستان عده ای از مهاجران را تعریف می‌کند که قصد دارند با کشتی به استرالیا سفر کنند.

هاشمی همچنین اضافه کرد: هر سال مهاجران زیادی از کشورهای عراق، لیبی، سوریه، ایران و … به نیت اقامت دائم به استرالیا می‌روند. آیا این اتفاق ارزش آن را ندارد که در یک بستر سینمایی به آن پرداخته شود؟ به خصوص که کشور ما رتبه سوم را در مهاجرت دارد. من همه تلاشم را به خرج می‌دهم تا عاقبت این اثر ساخته شود و بتوانم پس از ۱۰ سال یک فیلم سینمایی بسازم، اما وقتی بودجه موردنیاز فراهم نباشد، چطور می‌توان به این خواسته جامه عمل پوشاند؟

اصغر هاشمی کارگردانی فیلم‌های سینمایی «مجردها»، «نگین»، «زندگی»، «گروگان» و … را در کارنامه دارد.