- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

صدیقیان درباره متفاوت‌ترین تجربه سینمایی‌اش چه گفت؟

mehrdad-sedighian

مهرداد صدیقیان بازی در فیلم سینمایی «مادر قلب اتمی» را متفاوت‌ترین تجربه بازیگری خود می‌داند.

صدیقیان درباره جدیدترین فعالیت‌های سینمایی خود به سوره سینما گفت: جدیدترین تجربه سینمایی‌ام به «مادر قلب اتمی» به کارگردانی علی احمدزاده و «ناخواسته» ساخته برزو نیک‌نژاد بر می‌گردد که هر دو منتظر اکران هستند و سید امیر سیدزاده تهیه‌کننده آنها است. فیلم آقای احمدزاده ساختار نویی در سینمای ایران دارد و من آن را خیلی دوست دارم. موفقیت‌های فیلم خارج از کشور نشان‌دهنده آن است که اثر آبرومند و قابل تأملی است، نقش من نیز نسبت به سایر نقش‌هایی که مخاطب از من دیده متفاوت است. تجربه همکاری با ترانه علیدوستی نیز برایم بسیار لذت بخش بود.

صدیقیان همچنین درباره این روزهای خود و بازی در نمایش «عاشقانه های نا آرام» به کارگردانی مریم جلالیان گفت: این نمایش طبق روال طبیعی و حرفه ای به من پیشنهاد شد و با اینکه چندان با فضای تئاتر آشنا نبودم بعد از خواندن متن و انجام بررسی های لازم بازی در این اثر را پذیرفتم، به این دلیل که انتخاب خیلی مناسبی برای برداشتن اولین گام در این مدیوم بود.

وی درباره اینکه همبازی شدن با چهره های مطرح سینمایی را چگونه ارزیابی می کند، افزود: به غیر از خانم کریمی با دیگر چهره های مطرح حاضر در این نمایش تجربه های همکاری داشته‌ام. دلیل حضور من اما حضور این دوستان نبود. بازسازی سکانس‌های عاشقانه سینما بیشترین جذابیت را برای من داشت. من ارادت بسیاری به خانم کریمی، آقای فروتن، آقای عرب‌نیا و دیگران دارم و از اینکه بزرگان تئاتر هم در این نمایش حاضر هستند خیلی خوشحالم.

این بازیگر اضافه کرد: نقش مقابل مرا در این نمایش خانم بهرامی بازی می کند و با وجود اینکه ایشان به تازگی به گروه پیوسته، تا امروز به مشکل جدی بر نخورده ایم. حس یک بازیگر روی سن تئاتر و زمانی که جلوی دوربین است با هم فرق دارد و اصلا قابل قیاس نیست ، اما هر دو برای من کاملا لذت بخش است.

صدیقیان درباره ویژگی های اولین بازی تئاتری و همچنین ورود خود به عنوان یک بازیگر سینما به این عرصه گفت: تالار وحدت سالن بزرگی است اما به هر حال ما باید خود را عادت بدهیم به گونه ای صحبت کنیم که صدا به همه تماشاگران برسد. در کل اما باید بگویم با دسته بندی های سینمایی و تئاتری مخالف هستم. بازیگر اگر بازیگر است باید بتواند از عهده هر دو شکل بازیگری که با هم متفاوت نیز هست بر بیاید. شاید بهتر باشد قائل به این واقعیت باشیم که برخی از بازیگران در تئاتر موفق ترند و برخی دیگر در سینما. در بازیگری هیچ هنرمندی حق دیگری را نمی‌خورد و نقش ها بر اساس تناسب و قابلیت ها به افراد پیشنهاد می‌شود.

مهرداد صدیقیان در پایان درباره بازی در نمایش یک کارگردان جوان بیان داشت: اختلاف سنی کم بین بازیگر و کارگردان باعث می‌شود آنان بتوانند به راحتی درباره مسائل مختلف با یکدیگر صحبت کنند و یکدیگر را به چالش بکشانند. اگر به کارنامه من هم مروری داشته باشید می‌بینید پر از کارگردانان جوان است. از حضور در این نمایش بسیار خوشحالم و مردم را به تماشای آن دعوت می‌کنم.