- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

نظر فریبرز عرب‌نیا درباره نقش شهید چمران/ پیشنهاد فرهنگی برای مردم تهران

fariborz-arab-nia

فریبرز عرب‌نیا شرط پذیرفتن یک پیشنهاد را برقراری ارتباط با متن می‌داند.

فریبرز عرب‌نیا که این روزها در حال بازی در نمایش «عاشقانه‌های نا آرام» به کارگردانی مریم جلالیان است، درباره دلیل حضور دوباره خود پس از چند سال در عرصه تئاتر به سوره سینما گفت: برای اینکه پیشنهادی را بپذیرم باید مطمئن باشم حضور من در آن موثر است و این نکته نیز دارای بالاترین درجه اهمیت است که آیا متن با من رابطه ای برقرار می‌کند یا نه. معمولا به پس و پیش متن کاری ندارم. من حتی وقتی نقش چمران را بازی کردم به این فکر نکردم این شخصیت ملی و تاریخی کشور در حال حاضر چه تأثیری روی مردم و چه جایگاهی در ذهن آنان دارد، به نظرم این مسائل، فرامتنی و حاشیه‌ای است. برای من چیزی مهمتر از رابطه بین متن و بازیگر وجود ندارد.

این بازیگر ستایش شده در پاسخ به این سوال که آیا به این نکته واقف است که کارنامه خوب او در فیلم‌های عاشقانه باعث دعوت شدن وی برای بازی در نمایش «عاشقانه‌های نا آرام» شده، توضیح داد: من در اصل به همه فیلم هایی که بازی کردم واقف هستم و تعابیر و تفاسیر مختلف که از جانب افراد متعدد مطرح می‌شود و برای من نیز محترم است، صرفا مربوط به تفکر آنان است. امیدوارم مخاطب ارتباط خوبی با «عاشقانه‌های نا آرام» برقرار کند، از آن احساس لذت و شادی دریافت کند و نمایش ما بتواند در این گرما و تب و تاب شهر جنون‌زده تهران، اندکی مهر و آرامش به مردم بدهد. از همه دعوت می‌کنم به تماشای کار ما بنشینند و از ته دل آرزو دارم کار را دوست داشته باشند.

fariborz-arab-nia-che [1]

فریبرز عرب‌نیا یکی از بازیگران نمایش «عاشقانه های نا آرام است» که این شب‌ها در تالار وحدت روی صحنه است. او در این نمایش با نیکی کریمی، محمدرضا فروتن، پانته آ بهرام، یکتا ناصر، سیامک صفری، علی سرابی، علی مردانه، سارا بهرامی و نسیم ادبی همبازی است.