- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

تأمین منابع مالی فیلم بر پروانه ساخت اولویت دارد/ سامان سالور یک فیلم پاییزی می‌سازد

saman-saloor

سامان سالور تأکید کرد قبل از اینکه برای گرفتن پروانه ساخت فیلمنامه تازه خود قدم بردارد، به دنبال کسب اطمینان درباره بودجه است.

سالور به سوره سینما گفت: فیلمنامه «سال کبیسه» این روزها در مرحله بازنویسی است. حال و هوایی که بر این اثر حاکم است مستلزم این است که ما در فصل پاییز فیلمبرداری را شروع کنیم و به همین دلیل فعلا عجله ای برای هر چه زودتر آغاز کردن کار نداریم. اساسا ترجیح می‌دهم ابتدا منابع مالی پروژه را تأمین کنم و با خیالی که از شیوه‌های تأمین بودجه آسوده شده فیلمنامه را برای گرفتن پروانه ساخت ارسال کنم و به گمانم تا آخر تابستان همه مقدمات برای کلید زدن پروژه فراهم شده باشد.

وی افزود: «سال کبیسه» در بخش خصوصی سینما تولید خواهد شد، اما به دنبال این هستیم که اگر شرایط بهره مندی از یک وام یا تسهیلات دولتی فراهم باشد از این فرصت نیز استفاده کنیم. این فیلمنامه اجتماعی حال هوایی جوانانه دارد و شخصیت های جسور و جذابی روایت قصه را بر عهده دارند. در شرایط امروز داستان و سوژه باید به حدی کشش داشته باشد که سازندگان و بعد مخاطبان را جذب کند و فکر می کنم «سال کبیسه» از این ویژگی برخوردار است.

سامان سالور کارگردانی فیلم‌های «تمشک»، «آمین خواهیم گفت»، «چند کیلو خرما برای مراسم تدفین»، «سیزده ۵۹» و … را در کارنامه دارد.