سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ تیر ۱۳۹۴ در ۲:۱۴ ب.ظ چاپ مطلب

«بیگانه» درباره وحدت شیعه و سنی/ از سینما خداحافظی می‌کنم

rahim-hoseini

سیدرحیم حسینی برای تولید فیلم سینمایی «بیگانه» با موضوع وحدت شیعه و سنی در انتظار فراهم شدن شرایط است.

سیدرحیم حسینی برای تولید فیلم سینمایی «بیگانه» با موضوع وحدت شیعه و سنی در انتظار فراهم شدن شرایط است.

حسینی کارگردانی که سال‌هاست نامی از او نشنیده‌ایم، به سوره سینما گفت: من یک فیلمساز دفاع مقدس بودم و غیر از کارهای ارزشی کارهای دیگری انجام ندادم. می‌توانستم فیلم‌های خانوادگی، آپارتمانی، کمدی و … بسازم اما سعی کردم کارهایی را انجام بدهم که کسی سراغ آن نمی‌رود. اما متأسفانه برخوردی که با من و امثال من که رابطه و باند نداریم، اصلا خوب نیست.

وی ادامه داد: من یک فیلمنامه به نام «افسانه باران» برای کودکان دارم که حدود ۱۷ سال است به دنبال تولید آن هستم. این فیلمنامه را به هر فیلمساز ایرانی و خارجی دادم آن را تأیید کرده است اما چون در باند کسی نیستم تاکنون موفق به ساخت آن نشده ام. فیلمنامه دیگری هم با نام «شیاطین سرخ» دارم که باز هم برای کودکان با موضوع ضد استعمار و انگلیس است.

این کارگردان گفت: نیمی از این کار در ایران و نیمی دیگر از آن در عراق قرار بود فیمبرداری شود. هم عراق و هم بنیاد فارابی با این موضوع موافقت کرده بودند اما نمی دانم چه اتفاقی افتاد که باز نتوانستم آن را تولید کنم. در حال حاضر هم که وضعیت عراق مشخص است و در واقع ۵۰ درصدی که برای عراق بود را هم از دست دادم.

کارگردان فیلم سینمایی «پیک نیک در میدان جنگ» تصریح کرد: یک فیلمنامه دیگر به نام «بیگانه» را آماده کرده ام که در رابطه با وحدت شیعه و سنی است. این بحثی است که خیلی از ارگان‌ها و نهادها روی آن تأکید دارند و در رابطه با آن شعار می‌دهند. به خیلی از نهادها نامه نوشته ام که من در رابطه با موضوع وحدت شیعه و سنی کار دارم، هر کس هم که آن را خواند تایید کرد، اما هیچ کس پای کار نمی‌آید و حاضر نیست برای مسئله‌ای که دغدغه امروز جهان اسلام است قدم بردارد.

حسینی در پایان خاطر نشان کرد: الان چهار سال است که بیکار هستم، اگر باز هم نتوانم کاری را از پیش ببرم ممکن است که با یک مصاحبه مفصل و گلایه از وضع موجود سینمای ایران برای همیشه از سینمایی که من را نمی خواهد خداحافظی کنم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>