- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

باندبازی به سینما صدمه می‌زند/ مردم، بازیگر بی‌استعداد را پس می‌زنند

afsaneh-pakroo

بازیگر فیلم «رویای خیس» باندبازی و روابط پشت پرده را آفت سینمای ایران می‌داند.

افسانه پاکرو به سوره سینما گفت: سال گذشته چند فیلم سینمایی بازی کردم که هنوز اکران نشده است. چند پیشنهاد داشتم اما آنها را رد کرده‌ام. ترجیح می‌دهم به جای اینکه در هر کاری حضور داشته باشم یک مدت طولانی بیکار باشم. این وسواس همیشه با من بوده است. پرکار بودن یک بازیگر به معنای خوب بودن او نیست، بازیگر خوب کسی است که به مخاطب و به شخصیت کاری خود احترام بگذارد و برای دیده شدن حاضر نشود در هرکاری حضور داشته باشد.

بازیگر سریال «در مسیر زاینده‌رود» با بیان اینکه روابط حرف اول را در سینمای ایران می‌زند گفت: متاسفانه به نظر من مهمترین مشکل سینمای ایران ارتباطات است، اگر این ارتباطات و باندبازی برداشته بشود مشکلات سینما هم کمتر می‌شود و دیگر شاهد خیلی از این فیلم هایی که امروز می‌بنیم نخواهیم بود. همچنین فیلم‌های متوسط هم به نظرمان خوب نخواهند آمد.

وی ادامه داد: این نوع از رابطه‌ها موجب ورود افرادی به سینما و تلویزیون می شود که نه دانش کافی و نه تجربه و مهارت کافی برای ورود به این عرصه را دارند. البته این را بگویم که مخاطبان ما باهوش هستند و بعد از مدتی متوجه خواهند شد که چه کسی استعداد لازم برای ورود به این عرصه را دارد و چه کسی با همان ارتباطاتی که گفتم وارد این عرصه شده است.

afsaneh-pakroo2 [1]

پاکرو با بیان اینکه یک بازیگر مستعد در کنار تحصیلات و کسب دانش باید به فکر تجربه اندوزی باشد، گفت: من کلاس‌های آقای سمندریان را گذرانده  و همچنین دوره‌های انجمن سینمای جوانان را هم سپری کردم. اما بیش از همه این دوره‌ها این تجربه هایی که با حضور در کارهای مختلف به دست آوردم برایم خیلی ارزشمند است. هنوز هم در پی یادگیری هستم و فکر می‌کنم سینما جایی است که نقطه پایانی ندارد و برای ماندگار شدن باید هرلحظه آموخت و تجربه کسب کرد.

بازیگر فیلم «رویای خیس» گفت: هرکس که برای شهرت به سینما می‌آید کار اشتباهی انجام می‌دهد. انسان اگر می‌خواهد مشهور بشود می تواند پزشک، معلم و یا حتی یک سرآشپز مشهور بشود. بنابراین تنها شهرت نمی تواند دلیل ورود یک نفر به سینما باشد. مهم این است که این سوال را از خودمان بپرسیم آیا این کاری است که من می‌توانم به خوبی آن را انجام بدهم؟ آیا عاشقانه به این کار علاقه دارم و می توانم در آن موفق بشوم؟ اگر پاسخ این سوالات مثبت بود آن زمان می‌تواند شروع کند و قدم در این راه پرفراز و نشیب بگذارد.