- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

تکمیل سه‌گانه کارگردان «جامه‌دران» با «خاله بازی» و «بازی آخر بانو»

hamidrezaa-ghotbi

کارگردان فیلم سینمایی «جامه‌دران» با تولید دو فیلم بر مبنای رمان‌های یک نویسنده زن ایرانی، سه‌گانه خود را می‌سازد.

حمیدرضا قطبی درباره زمان اکران اولین فیلم سینمایی خود «جامه‌دران» به سوره سینما گفت: زمان دقیق نمایش عمومی این فیلم را باید از تهیه‌کننده اثر پیگیری کرد. به خصوص که من این روزها درگیر امور مربوط به پیش‌تولید فیلم دوم خود هستم. فیلمی که همچون تجربه اول، یک فیلمنامه اقتباسی دارد و از رمان «بازی آخر بانو» نوشته بلقیس سلیمانی برگرفته شده است. این فیلمنامه با نام همان رمان به زودی برای گرفتن پروانه ساخت ارائه می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که برای نوشتن این فیلمنامه تا چه حد به اصل رمان وفادار بوده، توضیح داد: به هر حال در یک کتاب مضامین و محتوا با تفصیل زیادی مطرح می‌شود، چیزی که از حوصله یک اثر سینمایی خارج است. بنابراین ما تلاش کردیم بدون اینکه به ساختمان اصلی قصه آسیبی وارد کنیم، فیلمنامه را با ایجاد تغییراتی جزئی از کتاب اقتباس کنیم. خانم سلیمانی نیز این فیلمنامه را خوانده و رضایت خود را اعلام داشته است.

قطبی همچنین گفت: من اساسا به فیلمنامه های اقتباسی علاقه دارم و با خواندن آثار خانم سلیمانی به این نتیجه رسیدم که مضمون قصه های ایشان بسیار به فضای ذهنی من نزدیک است. به همین دلیل رمان دیگر ایشان با نام «خاله بازی» را هم مورد توجه قرار دادم و فیلم سوم من بر اساس این کتاب ساخته خواهد شد تا به این ترتیب، سه‌گانه سینمایی من تکمیل شود. رمان‌های «خاله بازی» و «بازی آخر بانو» از نظر قصه و محتوا به «جامه‌دران» نزدیک هستند.

فیلم سینمایی «جامه‌دران» به تهیه کنندگی جمال ساداتیان و کارگردانی حمیدرضا قطبی، در جشنواره سی و سوم فجر رونمایی شد. مهتاب کرامتی، باران کوثری، پگاه آهنگرانی، مصطفی زمانی، مریم کاظمی و … در این اثر بازی دارند. «جامه‌دران» داستان زندگی دو نسل را با محوریت سه زن تعریف می‌کند.