- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

مسائل فرهنگی در انتهای فهرست اولویت‌های مدیران هستند

habib-dehghan-nasab

حبیب دهقان‌نسب گفت: بی‌توجهی به عرصه فرهنگ و هنر روی کیفیت آثار تصویری تاثیر منفی می‌گذارد.

حبیب دهقان‌نسب در مورد فعالیت‌های اخیر خود به سوره سینما گفت: مشغول تمرین تئاتری به نام «رام کردن مرد سرکش» اثر نیل سایمون و به کارگردانی بهرام تشکر هستم. این نمایش تا دو هفته آینده در سالن البرز مجتمع کوروش روی صحنه خواهد رفت. موضوع اصلی نمایش در رابطه با اختلاف نسل ها است و داستان آن نیز در رابطه با پدری است که با فرزندان خود دچار بحران و اختلاف می‌شود. من در نقش این پدر در «رام کردن» مرد سرکش حضور دارم.

این بازیگر در رابطه با فعالیت های تصویری خود بیان کرد: سال گذشته سه کار در تلویزیون داشتم. بعد از آن چند پیشنهاد کاری داشتم که به خاطر متن ضعیف ترجیح دادم در آن‌ها حضور نداشته باشم. متاسفانه کیفیت کارهای تلویزیون به شدت پایین آمده است.

دهقان‌نسب با بیان اینکه هنوز بابت سریال‌هایی که سال گذشته در آن به ایفای نقش پرداخته است، طلبکار است، ادامه داد: متاسفانه مهمترین مشکل این روزهای تلویزیون بودجه است. بودجه کم، صد در صد بر روی کیفیت کارها نیز تاثیر می‌گذارد. وقتی کاری که تولیدش ۵ ماه طول می‌کشد، به خاطر کمبود بودجه سه ماهه تمام شود، فشار کاری و کمبود بودجه موجب ضعیف شدن کار می شود. از طرف دیگر هم بارها دیده شده است که تهیه کنندگان ترجیح می دهند به جای بازیگرانی که سال‌ها کار کرده اند از نابازیگرانی استفاده کنند که یا پول نمی‌گیرند یا اگر بگیرند ناچیز است. این مسئله به شدت روی کیفیت کار تاثیر می گذارد.

بازیگر سریال «فوق سری» گفت: متاسفانه در کشور ما همیشه فرهنگ چه از نظر بودجه و چه از نظر توجه در انتهای صف قرار دارد. مدیران اگر می‌خواهند صدا و سیما و به طور کلی رسانه یک دانشگاه واقعی باشد باید به آن توجه کنند. برایش وقت بگذارند، برنامه ریزی کنند و بودجه خوب برایش درنظر بگیرند. اما سریال‌هایی که الان پخش می‌شود گویی فقط برای پر کردن آنتن هستند، در چنین شرایطی گلایه از اینکه چرا مردم به سراغ سریال های ماهواره می روند بی‌معنا است.