- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

«رستاخیز» یک گام برای رساندن پیام عاشورا به جهان است

rastakhiz-esfehan1

کارگردان فیلم «رستاخیز» با حضور در جلسه هم‌اندیشی اکران این اثر سینمایی در اصفهان، تاکید کرد این فیلم یک گام برای رساندن پیام عاشورا به جهان است.

سوره سینما- به گزارش ستاد خبری فیلم رستاخیز، احمدرضا درویش کارگردان فیلم «رستاخیز» در سومین جلسه هم اندیشی و برنامه ریزی اکران این فیلم که با حضور محمود کاظمی مدیرعامل موسسه بهمن سبز، غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش و مدیر پخش حوزه هنری و سید مهدی سیدین نیا رئیس حوزه هنری استان اصفهان برگزار شد، یاد و خاطره قربانیان واقعه تروریستی اخیر در مسجد امام صادق (ع) در کویت را  گرامی داشت و گفت: تعدادی از شهدای این واقعه دردناک از هنرمندان کشور کویت بودند.

درویش ادامه داد: در این فاجعه انسانی سه مساله را می توان دید؛ نخست «خشونت»، دوم هدف گرفتن «اندیشه» و در نهایت «هنرمند» به عنوان کسی که منعکس کننده مفاهیم و معارف انسانی برای مخاطب حقیقت طلب است.

وی تاکید کرد: این ابراز خشونت علیه اسلام رحمانی تقابلی است که در گذشته نیز وجود داشته و متاسفانه امروز بازتعریف می شود. امروز شاهد هستیم که در عصر انفجار اطلاعات و رسانه، مسلمانان در صف نماز جماعت سلاخی می شوند.

درویش با گرامی داشتن یاد و خاطر زاون قوکاسیان منتقد فقید سینما گفت: جای خالی زاون قوکاسیان را در اصفهان احساس می کنم. «اصفهان» با فرهنگ و تمدن کهن خود حق بزرگی بر ملت ایران دارد و زاون عزیز برخاسته از این خطه است.

کارگردان فیلم «رستاخیز» با اشاره به این مطلب که به نمایندگی از عوامل این فیلم در جلسه حضور دارد، گفت: بخش بزرگی از سینماگران ایرانی در طول سال ها در تولید این فیلم مشارکت داشتند. بودجه این فیلم به طور کامل با سرمایه گذاری بخش خصوصی از ایران و دو کشور خارجی تامین شده است. آنچه در سرمایه گذاری این اثر اهمیت داشت توجه به این نکته بود که از ردیف های بودجه دولتی استفاده نشود چرا که علت ماندگاری نام امام حسین (ع) در طول قرن ها، پیشقدم بودن مردم در زنده نگه داشتن نهضت عاشورا بوده است.

این کارگردان سینمای ایران یادآور شد: «رستاخیز» همه سینمای ایران نیست بلکه یک گام و یک حرکت از درون سینمای ایران است و امیدوارم این تجربه ها در اختیار علاقمندان سینمای ایران قرار گیرد و موجب بالندگی سینما در کشورمان شود.

rastakhiz-esfehan2 [1]

کارگردان فیلم «دوئل» در ادامه با اشاره به حوزه مدیریت سینما گفت: سال های سال است که در حوزه مدیریت سینما و منتقدان با این سوال مواجه هستیم که چرا فیلم خوب ساخته نمی شود! تجربه نشان داده اگر فیلم خوب داشته باشیم زنجیره سینماداران و مردم راضی خواهند شد و همچنین مدیران سینمایی می توانند چشم انداز سینمای ایران را برای برنامه ریزی آینده، مورد بررسی و رصد قرار دهند.

وی با اشاره به تولید فیلم «رستاخیز» گفت: در تولید این فیلم، مجموعه ای از فرزندان ایران با دغدغه بیان حماسه عاشورا و ادای دین به شخصیت والای امام حسین (ع) گردهم آمدند تا این اثر سینمایی را تولید کنند؛ اثری که با زبان سینما با مردم ارتباط برقرار کند و پیام قیام امام حسین (ع) را از این طریق در جهان منعکس کند.

کارگردان فیلم «کیمیا» در پایان صحبت های خود با ابراز امیدواری از استقبال مخاطبان از این فیلم عاشورایی گفت: دوستان در حوزه هنری در تلاش هستند ستاد اکران این فیلم را در کل استان های کشور تشکیل دهند و مطمئن هستم با یاری خدا صاحب اصلی این فیلم همه ما را یاری خواهد کرد.

در ادامه نشست هم اندیشی و برنامه ریزی اکران فیلم سینمایی «رستاخیز» سید مهدی سیدین نیا مدیر حوزه هنری استان اصفهان با اشاره به ظرفیت های این استان برای نمایش فیلم گفت: سه سینمای «ساحل»، «فلسطین» و «خانواده» در اصفهان آمادگی کامل برای اکران این فیلم را دارند و در تلاش هستیم دو سینمای دیگر را نیز اضافه کنیم تا در اصفهان بتوانیم با ۵ سالن این فیلم را اکران کنیم.  متاسفانه اصفهان از جهت سالن های سینمایی غنی نیست. روزگاری در این شهر ۱۷ سالن سینما وجود داشت که در حال حاضر فقط چراغ سه سینما روشن است.

مدیر حوزه هنری اصفهان پایان صحبت های خود گفت: سینمای ایران هنرمندان ارزشمندی دارد که سرمایه های اصلی این صنعت هستند و باید از آنها حمایت کرد و جلسه امروز هم در همین راستا برگزار شده است بخصوص اینکه موضوع فیلم «رستاخیز» امام حسین (ع) و حماسه عاشورا است و همه تلاشمان را خواهیم کرد تا «رستاخیز» در این شهر به خوبی اکران شود.

در این جلسه نمایندگانی از معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه صاحب الزمان استان اصفهان، نمایندگانی از دانشگاه اصفهان و دانشگاه آزاد خراسگان و سینماگران حضور داشتند و پیشنهادهایی برای اکران این فیلم سینمایی در استان اصفهان مطرح کردند. سایت فارسی فیلم «رستاخیز» به آدرس www.rastakhizmovie.com [2]  و سایت عربی به آدرس www.alqorbanmovie.com [3]  در دسترس علاقمندان است.