- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

فرصت همکاری با مهرجویی را از دست نمی‌دهم/ دو بازیگر برای یک نقش در «غرب واقعی»

amir-ali-danayee

امیرعلی دانایی شروع تمرین نمایش «غرب واقعی» و اجرای آن را مانعی برای فعالیت‌های سینمایی خود نمی‌داند.

دانایی به سوره سینما گفت: «غرب واقعی» بعد از «رویاهای رام نشده» و «نام همه مصلوبان عیسی است»، سومین تجربه بازیگری من در تئاتر است. این نمایش را داریوش مهرجویی کارگردانی می کند و من همانطور که پیشنهاد قبلی ایشان مبنی بر بازی در فیلم سینمایی «اشباح» را پذیرفتم، این بار هم با اشتیاق دعوت این کارگردان بزرگ سینمای ایران را برای بازی در تئاتر وی قبول کردم. اساسا حضور در آثار مهرجویی پیشنهادی نیست که بتوانم آن را رد کنم. نمایشنامه «غرب واقعی» توسط ایشان ترجمه شده است.

وی افزود: به تازگی تمرین را آغاز کرده ایم و تا شهریور ماه که اجرا شروع شود مشغول به آن خواهیم بود. من چند پیشنهاد خوب سینمایی هم دارم و اتفاقا قرار نیست آنها را به خاطر حضور در تئاتر رد کنم. بناست برنامه ریزی ها به گونه ای باشد که من بتوانم به هر دو کار برسم. با توجه به اینکه نقش اصلی نمایش «غرب واقعی» را من و آقای حیایی بازی می کنیم، در زمان غیبت هر کدام از ما دیگری جایگزین او می شود. فکر می کنم قسمت اول مجموعه اجراهای این نمایش با بازی من روی صحنه برود. این رویه چیزی است که به تازگی در تئاتر ایران جا افتاده است.

بازیگر فیلم سینمایی «این سیب هم برای تو» همچنین اضافه کرد: بعد از بازی در «کلاه پهلوی»، در دو نمایش بازی کردم و آن زمان اصلا فکرش را هم نمی کردم دوباره چنین فرصتی به دست بیاورم. آن زمان تجربه حضور در کنار ایوب آقاخانی نصیبم شد و این اتفاق بسیار برای من خوشایند بود. حالا می‌توانم به جد عنوان کنم که بخش بزرگی از لذت بازیگری مربوط به حضور روی سن تئاتر است.

امیرعلی دانایی در فیلم‌های «سه درجه تب»، «اشباح»، «آذر شهدخت پرویز و دیگران» و «این سیب هم برای تو» بازی کرده است.