- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

سبک زندگی قرآنی در «به وقت نوجوونی»

be-vaghte-nojavooni

تهیه‌کننده برنامه نوجوان شبکه قرآن از پیاده‌سازی طرح ۱۴۴۹ و تبیین سوره‌های «یس» و «الرحمان» در این شبکه خبر داد.

رحمان حاصلی تهیه‌کننده برنامه «به وقت نوجوونی» به سوره سینما گفت: ما سال های گذشته برنامه های مختلفی را با عنوان «نقطه اوج» در ایام ماه مبارک رمضان تولید کردیم و آن زمان در راستای طرح قرآنی ۱۴۴۹ (حفظ موضوعی قرآن کریم) گام برداشتیم. این طرح در سال جاری تبیین و تفهیم دو سوره «یس» و «الرحمن» را مد نظر قرار داده و ما با محور قرار دادن این دو سوره مبارک، موضوعات برنامه جدیدمان را که «به وقت نوجوونی» نام دارد تنظیم و شروع به کار کردیم. کلیت موضوعات ما درباره نعمت شماری است و به عبارت بهتر قصد داریم نعمات خداوند را برای مخاطب نوجوان خود یادآوری کنیم.

وی افزود: پخش برنامه «به وقت نوجوونی» از ابتدای ماه مبارک رمضان به شکل روزانه از شبکه قرآن آغاز شد. اجرای این برنامه را محسن قره شیخ‌لو بر عهده دارد، اما این تک مجری بودن، تنها تفاوت برنامه امسال ما با برنامه های گذشته نیست. «به وقت نوجوونی» در فرم و ساختار با دیگر تولیدات ما فرق دارد. این بار حرف های خود را در قالب یک سفرنامه به گوش مخاطب می رسانیم، به این شکل که مجری برنامه به مناطق مختلف ایران سفر می کند و با رصد کردن فضاهای قرآنی آن شهر با نوجوانان نخبه و نمونه آشنا می‌شود و با آنان به گپ و گفت می‌نشیند.

این تهیه‌کننده همچنین اضافه کرد: صحبت کردن نوجوانان حافظ و قاری قرآن از نوع زندگی خودشان به شیوه‌ای غیر مستقیم، یک جور سبک زندگی را به همسن و سال هایشان می‌آموزد. ما تلاش کردیم بدون دخالت مستقیم بزرگترها، کاری کنیم که خود نوجوانان درباره مسائل و مشکلات خود صحبت کنند. در همین راستا آیتمی داریم که در آن بچه ها درباره موضوع برنامه با هم مباحثه می‌کنند. همچنین در یک آیتم دیگر کارشناسی به عنوان حاج آقا درانی، مباحث دینی را درباره آن موضوع خاص به گوش آنان می‌رساند.

برنامه «به وقت نوجوونی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی رحمان حاصلی هر روز ساعت ۱۶:۳۰ از شبکه قرآن پخش می‌شود. سارا کنعانی و فاطمه پهلوان، نویسندگی این برنامه ترکیبی را بر عهده دارند.