- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

دستمزد بازیگران یک مجموعه تاریخی پرداخت نشده/ «مردی با لاک قرمز» در راه است

reza-fayazi

بازیگر مجموعه «تا به تا» گفت دیگر انگیزه برای حضور در پروژه‌های تلویزیونی ندارد.

رضا فیاضی به سوره سینما گفت: چند کار تله فیلم و سینمایی دارم اما واقعیت این است که دیگر رغبت نمی‌کنم در کاری حضور داشته باشم. عاقبت حضور در فیلم‌ها و سریال های امروز چک های پاس نشده ای است که تا چند ماه باید در جیب باقی بماند.

وی ادامه داد: متاسفانه شرایط کار بد و حتی توهین آمیز است. الان بیشتر کارها همراه با دروغ و تقلب شده است. برای مثال من با یک تیم صحبت های نهایی را کرده و حتی قرار داد را هم نوشتیم. من هم برحسب اعتمادی که کرده بودم قرار داد را نخوانده امضا کردم اما چند روز بعد وقتی به سراغ قرار داد رفتم متوجه شدم  به جای نوشتن تاریخ، ذکر شده است که این مبلغ از شروع تا پایان فیلمبرداری پرداخت می شود. این یعنی اینکه ممکن است کار یک یا دو سال هم طول بکشد. یپگیری های من هم بی نتیجه ماند و حاضر نشدند قرار داد را تغییر بدهند.

این بازیگر  افزود: نمونه دیگر سریال «معمای شاه» به کارگردانی محمد ورزی و تهیه کنندگی علی لدنی است. با اینکه سال گذشته بازی من در این سریال به پایان رسید اما هنوز مبلغ قابل توجهی از آن را با من تسویه حساب نکردند. در چنین شرایطی روحیه ای برای کار کردن برایم باقی نمانده است.

فیاضی با بیان اینکه ترجیح می دهد این روزها بیشتر به کار نوشتن داستان و رمان بپردازد، در رابطه با کتاب هایی که در دست چاپ دارد، گفت: رمان جدیدی با نام «مردی با لاک قرمز» در دست چاپ دارم که قرار است از سوی انتشارات مروارید منتشر بشود. همچنین مجموعه قصه های ملی که در «رادیو هفت» خوانش کردم قرار است از سوی انتشارات نگاه منتشر شود. چند مجموعه داستان و شعر دیگر هم دارم که آنها هم در راه چاپ و نشر هستند.

بازیگر سریال «پهلوانان نمی‌میرند» با بیان اینکه مهمترین مشکل تئاتر، سینما و تلویزیون مسائل مالی است گفت: قطعا این وادی از هنر هم متاثر از مشکلات اقتصادی که کل جامعه با آن دست و پنجه نرم می کنند است. ما به عنوان هنرمند این مسائل را درک می کنیم اما واقعا گاهی اوقات می‌شود با خوش قولی یا یک برنامه ریزی درست برخورد با این مشکلات را مدیریت کرد. من عاشق کارم هستم اما الان محکوم به کار نکردن شده‌ام.

فیاضی گفت: من چند طرح در حوزه کودک و نوجوان دارم که الان در کمد خانه ام خاک می‌خورد، شبکه های مختلف تلویزیون پر شده از خاله‌ها و عموها. چرا نباید سریال‌های درخشانی مانند «زی‌زی گولو» یا «دنیای شیرین» برای بچه های امروز تولید شود؟ کودکان امروز ما نمی‌توانند از دنیای کودکی خود خاطره ای شیرین از سریال‌های زیبا برای آینده خود داشته باشند. این خیلی ناراحت کننده است.