- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

آوازخوانی رسول رهو در «شب آواز ایرانی»

shabe-avaz

رسول رهو خواننده موسیقی سنتی در دومین «شب آواز ایرانی» برنامه اجرا می‌کند.

سوره سینما – به گزارش روابط عمومی مرکز موسیقی حوزه هنری، رسول رهو با آوازی که در دومین شب آواز ایرانی می‌خواند، یکی از بخش‌های این نشست ماهانه را به خود اختصاص خواهد داد.

این خواننده متولد سال ۱۳۵۲ تبریز است که مدتی پیش آلبوم «نگارینه»  به آهنگ‌سازی سیامک جهانگیری و خوانندگی مشترک او و حسین علیشاپور منتشر شد. او پس از اخذ دیپلم در سال۱۳۷۱ برای ادامه تحصیل به دانشگاه تهران وارد شد. سال  ۱۳۷۲با راهنمایی استاد علی اصغر شاهزیدی به دکتر حسین عمومی استاد آواز- و به تعبیر استاد حسن کسایی کارشناس ارشد آواز- معرفی شد. تا سال ۱۳۷۶ که کلاس‌های جمعی دکتر عمومی هنوز تشکیل نشده بود به صورت خصوصی از محضر ایشان استفاده کرد و تا سال ۱۳۸۴ که دکتر عمومی درگذشت به خوشه‌چینی از محضر استاد ادامه داد و شناخت شعر، تلفیق شعر و موسیقی، ساختن و پختن و پرداختن صدا و همچنین آشنایی با مکتب اصفهان و آواز در شیوه های مختلف (سید رحیم اصفهانی، ادیب خوانساری، سید حسین طاهر زاده، تاج اصفهانی، حبیب شاطر حاجی و میرزا علی محمد قاضی عسگر) را فرا گرفت. آشنایی رهو با استاد منوچهر همایون‌پور، آوازخوان ادیب و ضربی‌خوان مشهور، دهه سی درسال ۱۳۷۶ در منزل دکتر عمومی اتفاق افتاد و این دوستی و کسب فیض از ایشان خیلی عمیق تا پایان زندگی استاد همایون‌پور در سال ۱۳۸۵ ادامه یافت. نگارش چندین مقاله و مصاحبه در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی از دیگر فعالیت‌های رسول رهو است. وی هم اکنون کارشناس مجری برنامه‌های موسیقایی نیستان (رادیو فرهنگ) و در انتهای سکوت (رادیو شبکه جهانی صدای آشنا) است.

shabe-avaz-cover [1]

دومین شب آواز ایرانی در حالی روزشنبه بیستم تیرماه ساعت ۱۸،  در تالار سوره حوزه هنری برگزار می‌شود که علی جهاندار، مدرس و خواننده برجسته آواز ایرانی به اجرای آواز و سخنرانی خواهد پرداخت. ضمن اینکه برای سایر قسمت ها نیز برنامه های متنوعی از سوی مرکز موسیقی حوزه هنری تدارک دیده شده است.

ورود به این نشست در تالارسوره حوزه هنری، به نشانی انتهای خیابان سمیه نرسیده به خیابان حافظ، برای عموم علاقمندان آزاد است.