- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

هفت جایزه برای «صدای آهسته» افشین هاشمی

afshin-hashemi

«صدای آهسته» به کارگردانی افشین هاشمی هفت جایزه از جشنواره جهانی فیلم «ایندیپندنت» آمریکا دریافت کرد.

سوره سینما- ایسنا نوشت: «صدای آهسته» دومین فیلم بلند سینمایی افشین هاشمی است که با کسب چهار مدال طلا، یک نقره و دو برنز در جشنواره جهانی فیلم «ایندیپندنت» درخشید.

این فیلم در چهار بخش بهترین فیلم، بهترین تصویربرداری، بهترین جلوه‌های بصری و بهترین فیلم آوانگارد موفق به کسب مدال طلا شد. «کیت موئت»، بازیگر نقش مکمل زن این اثر سینمایی، مدال نقره و «جو پالیستر» هنرپیشه نقش مکمل مرد مدال برنز را از این جشنواره آمریکایی دریافت کردند. جایزه برنز بخش بهترین بازیگر نقش مکمل زن هم به «جورجیا وارنر» از همین فیلم تعلق گرفت.

محمد رضایی‌راد، فیلمنامه‌نویس «صدای آهسته» است و افشین هاشمی تهیه‌کنندگی و کارگردانی آن را بر عهده داشته است. در این فیلم جمعی از بازیگران آمریکایی تئاتر ایالت نیویورک به همراه بازیگران ایرانی چون اشکان خطیبی و مارتین شمعون‌پور ایفای نقش کرده‌اند.

پیش از این نسخه کوتاه‌تر و متفاوتی از فیلم هاشمی در جشنواره‌های مختلفی همچون جشنواره فیلم «هابوکن» نیویورک آمریکا و جشنواره بین‌المللی Imperfecut مکزیک به نمایش درآمده بود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: «کسی در خانه تنهاست، زنی یا مردی… خانه‌ای دور در میان جنگل… کسانی به در خانه می‌آیند… آشنا یا ناشناس… اما او به دنبال صدایش است… صدای آهسته…»

هاشمی اولین حضورش به عنوان کارگردان فیلم بلند را با «خسته نباشید» در کنار محسن قرایی تجربه کرد. او زمستان سال گذشته در نمایشنامه‌خوانی «گزارش ارداویراف» به کارگردانی بهرام بیضایی حضور داشت و بار دیگر در نمایش «ترانه‌های قدیمی» کاری از محمد رحمانیان به روی صحنه رفت.