- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

بازی در نقش یک معتاد خاص

IMAGE635287509138458102

فیلم سینمایی «نیم» به کارگردانی بهمن کرمیار به شکلی متفاوت به بحران اعتیاد پرداخته است.

افشین سنگ چاپ در پاسخ به این سوال که چرا حضور وی در سینما با وقفه های طولانی همراه است به سوره سینما گفت: در ایران نمی شود سینما اولویت اول همه بازیگران باشد. در اینجا بازیگر خیلی بیشتر از آنکه بخواهد انتخاب کننده باشد انتخای می شود. راستش را بخواهید من هم در این مدت منتظر مانده بودم تا انتخاب شوم و وقتی برای پروژه «نیم» با من تماس گرفتند، بعد از بررسی فیلمنامه این همکاری را پذیرفتم. اغلب فعالیت های من در حوزه تلویزیون است و البته بازیگری را هم تدریس می کنم.

وی افزود: در «نیم» در نقش یک شخص معتاد ظاهر شده ام، چیزی که ممکن است برای مخاطب تکراری باشد اما این نوید را به او می دهم که این بار به شکل متفاوتی به یک شخص معتاد پرداخته شده است. من در «نیم» به مواد شیمیایی اعتیاد دارم و همین موضوع باعث شده معضل توهم، یکی از ویژگی های اصلی زندگی من باشد که خشونت را برای اطرافیانم در پی دارد. در این اثر سینمایی در مقابل نگار عابدی و هستی مهدوی فر بازی می کنم. داستان من درباره مردی است که با یک خانم مطلقه ازدواج می کند و ماجراهایی میان او و این خانم و دخترش به وجود می آید.

بازیگر «بوتیک» همچنین گفت: فیلمبرداری «نیم» سال گذشته به پایان رسید و بعد از آن در تله فیلم های مختلفی بازی کردم که بسیاری از آنها هنوز پخش نشده است. عده بسیاری از بازیگران ما از جمله من، برای گذران زندگی بازی در نقش های مختلف را می پذیرند و همین موضوع باعث می شود آنان را تلویزیونی به حساب بیاورند. برای مثال در دورانی من تئاتر را هم به شکل خیلی حرفه ای دنبال می کردم اما از جایی به بعد به این دلیل که از نظر اقتصادی نظر مرا جلب نمی‌کرد از آن دور شدم.

فیلم سینمایی «نیم» به نویسندگی و کارگردانی بهمن کرمیار یک اثر اجتماعی است و فریماه فرجامی، آشا محرابی، صدرالدین حجازی، حسین سلیمانی، افشین سنگ چاپ، نگار عابدی، هستی مهدوی فر و … در آن بازی کرده‌اند.