- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

رهبر فرزانه انقلاب بر جریان شعر امروز اشراف دارند

mohammadi

عباس محمدی گفت: رهبر فرزانه انقلاب اطلاع­شان از شعر، اطلاع جامع  و مانع است و کاملا بر روند شعر فارسی امروز اشراف دارند.

سوره سینما- عباس محمدی یک از شاعران حاضر در نشست دیدار رهبری با شعرا، در گفتگو با روابط عمومی حوزه هنری استان تهران گفت: رهبر معظم انقلاب نزدیک به یک دهه است که تاکید دارند شعر یک ثروت ملی و میراث ماندگار ادبی است. در حقیقت میراث­داران آن باید برای تعالی آن بیش از پیش تلاش کنند و حتی در این خصوص ایشان اشاره­ای داشتند به ابتذالی که در شعرهای منتشرشده در فضای مجازی، بخصوص گروه­های اجتماعی مورد اقبال قرار می­گیرد. اهالی فهم می­دانند که اکثر این آثار فاقد «اندیشه ادبی» است و «تنانگی» در آنها موج می­زند.

وی افزود: این موضوع نشان می­دهد رهبر فرزانه انقلاب اطلاع­شان، اطلاع جامع  و مانع است و کاملا بر شعر فارسی اشراف دارند. خیلی از مباحثی که در ادبیات مطرح می­شود وقتی از زبان مقام معظم رهبری مطرح می­شود رنگ و بوی معیار و الگو به خود می­گیرد بخصوص مباحثی که اخیرا درباره شعر «جنگ» و «انقلاب» بیان فرمودند.

شاعر مجموعه «پاییزهای بی­چمدان» تصریح کرد: در جشنواره­های مخلف ادبی، بودند آثاری که با موضوع ضد جنگ به عنوان کارهای برگزیده انتخاب می­شدند. ایشان به صراحت اعلام کردند که آثار ضد جنگ نمی­توانند اشعار جنگ باشند. به نظر تعبیر رهبری این بود که اگر اعتراضی هم وجود دارد باید اعتراض درون گفتمانی یا به تعبیری نقد سازنده باشد.

محمدی در پایان گفت: نکته دیگری که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با شاعران اشاره فرمودند، شعر «تعلیمی» یا «اخلاقی» است که این شعر ماحصل دیروز و امروز نیست و جزء میراث ماندگار و کهن ماست. کمااینکه در اشعار بزرگان ما از رودکی تا حافظ و مولوی و عطار و سعدی وجود دارد. ایشان تاکید داشتند ادبیات «تعلیمی» بایستی با «اندیشه» همراه باشد.