- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

احتمال تولید فیلم با موضوع پیشرفت‌های علمی

ilbeigi

احتمال تولید فیلم درباره دستاوردهای علمی با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری وجود دارد.

سوره سینما- معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی با تاکید بر لزوم ارتباط و آشنایی سینماگران با دستاوردهای علمی و صنعتی کشور اظهار کرد: در حال حاضر، فیلمنامه‌ای در بنیاد سینمایی فارابی هست که طرح بسیار خوبی درباره دستاوردهای علمی کشور دارد. در این زمینه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صحبت شده که در صورت امکان این فیلمنامه جلوی دوربین برود.

به گزارش روابط عمومی سومین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا)، حبیب ایل‌بیگی با اشاره به نیاز کشور به ارتباط سینمای داستانی با مفاهیم علمی و صنعتی گفت: درگیر کردن کردن سینماگران با موضوعات علمی و صنعتی کشور بسیار خوب و مهم است و چه بهتر که سینماگران جوان از همین دوره‌ی فیلم کوتاه و اوایل کار، با چنین مفاهیمی آشنا بشوند.

وی در ادامه با مطرح کردن پیشنهاد همکاری مشترک جشنواره با انجمن سینمای جوان بیان کرد: در انجمن سینمای جوان یکسری نشست‌های فرهنگی در کنار بحث آموزش برای هنرجویان در شهرهای مختلف پیش‌بینی شده است. پیشنهاد می‌کنم طی رایزنی با انجمن، در ایام جشنواره از افراد موفق حوزه صنعت و علم در استا‌ن‌ها دعوت شود تا در این نشست‌ها حضور پیدا کنند و هنرجوها بتوانند از نزدیک با آن‌ها صحبت کنند.

مدیرعامل سابق انجمن سینمای جوان در این‌باره توضیح داد: یکی از مشکلات ما این است که هنرجویان، بیشتر در محیط سینما و سینماگران حضور دارند و کمتر در حوزه های دیگر اطلاعات کسب می‌کنند. به بهانه برگزاری جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی می‌توان برنامه‌ریزی‌هایی برای این نشست‌ها داشت و فکر می کنم منشاء اثر خوبی از ناحیه جشنواره باشد.

ایل‌بیگی همچنین درباره دوره‌های آتی جشنواره که زمان زیادی برای برنامه‌ریزی آن وجود دارد نیز پیشنهاداتی را مطرح کرد و گفت: برای جوان‌ها، شناختن محیط اطراف خودشان مهم است. اینکه جوان فلان شهرستان، متوجه شود که استان محل زندگی خودش چه صنایع و دستاوردهای علمی‌ای دارد، یا کدام صنعتگر برتر در حوزه زیستی او فعالیت می‌کند، مهم است.  ما واقعا الان در نزدیکی خودمان و یا حتی در شهر خودمان هم از این موارد کاملا بی‌خبر هستیم، در صورتیکه این آشنایی می‌تواند باعث ایجاد ایده‌ها و سوژه‌های خوبی شود.

وی افزود: به نظرم بسترسازی برای فراهم آوردن این شناخت، می‌تواند یک ایده خوب برای دوره‌های آتی جشنواره در جهت اثرگذاری آن باشد.

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در پایان سخنانش با ابراز امیدواری از اینکه دوره‌های آتی جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی بتواند با اجرایی کردن این پیشنهادها، در جریان سینمایی کشور به حداکثر اثرگذاری خود برسد، یادآور شد: این آشنایی می‌تواند منجر به گرفتن فیلم و عکس از صنایع و بنگاه‌های فناورانه و علمی شهرِ هنرجو برای ارسال به جشنواره باشد که علاوه بر حضور در جشنواره، فکر می‌کنم نهایتا باعث ایجاد بانک اطلاعاتی بسیار خوبی خواهد شد.

سومین جشنواره ملی فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا) از هفتم تا نهم مردادماه به دبیری مسعود نجفی، توسط جهاد دانشگاهی و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه هنر برگزار می‌شود.

برگزاری نکوداشت و نمایش تعدادی از فیلم‌های زنده‌یاد محمدرضا مقدسیان به عنوان یکی از پیشگامان فیلم صنعتی در ایران، یکی از برنامه‌های جنبی جشنواره ملی فیلم و عکس فناوری و صنعتی است.