- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

روایت ماجرای ترور یک روحانی شیعه در اروپا

c270eb7dd0e8b6b2e46e7b8efb3a13621434707049

مستند «ققنوس» به کارگردانی جمشید بیات در «سینما روایت» روی پرده می‌رود.

سوره سینما- چهل و نهمین جلسه سینما روایت، با اکران مستند «ققنوس»، به آتش کشیده شدن مسجدی در بلژیک و ترور امام جمعه این مسجد را به نمایش می گذارد. «ققنوس» به کارگردانی جمشید بیات ترک و تهیه کنندگی محمدعلی فارسی از تولیدات مرکز مستند سازی حوزه هنری و با موضوع مقایسه اسلام تکفیری‌ و اسلام واقعی ساخته شده است و به ترور و شهادت یک روحانی بلژیکی مغربی‌الاصل شیعه در مسجدی در بروکسل و نشانه رفتن انگشت اتهام به سمت نیروهای تندرو تکفیری هم چون داعش می پردازد.

حجت الاسلام والسلمین شیخ عبدالله دحدوح در کشور بلژیک به دنیا آمد. وی که مغربی الاصل بود تحت تأثیر معارف اهل بیت به مذهب تشیع گروید و به علت علاقه شدید به اسلام و فرهنگ اهل بیت در سال ۱۳۵۹ برای تحصیل علوم حوزوی وارد حوزه علمیه قم شد. وی پس از طی یک مرحله تحصیل و کسب نخستین مبانی و معارف اسلامی، جهت تبلیغ مسائل اسلامی به کشورش بلژیک بازگشت و در کنار فعالیتهای خود مدرک کارشناسی علوم طبیعی را نیز از دانشگاهای بلژیک دریافت کرد.

جلسه این هفته سینما روایت به اکران و بررسی این مستند اختصاص دارد. چهل و نهمین جلسه سینما روایت روز یکشنبه ۲۱ تیرماه راس ساعت ۱۷ در مجتمع فرهنگی اسوه واقع در خیابان انقلاب اسلامی نبش بهار جنوبی برگزار می‌شود.