- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

طنین موسیقی و آواز اصیل ایرانی در حوزه هنری

shabe-avaz-irani

دومین شب آواز ایرانی، شنبه ۲۰ تیرماه با حضور فاضل نظری مدیر مرکز موسیقی، علی قربانی مدیر مرکز جشنواره ها و محافل، علی جهاندار، رضا رضایی پایور، مظفر شفیعی، قاسم رفعتی، محمود مخدوم، کمال الدین عباسی، حسین علیشاپور، اشکان کمانگری و جمع زیادی از اهالی آواز سنتی و موسیقی در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد.

سوره سینما – این نشست به همت مرکز موسیقی و مرکز جشنواره ها و محافل حوزه هنری انقلاب اسلامی و با هدف تجلیل از پیش‌کسوتان و معرفی چهره‌های جدید در حالی دومین اجرای خود را پشت سر گذاشت که با استقبال خوب هنرجویان و کارشناسان موسیقی مواجه شد.

به این ترتیب ساعت ۱۸ با اجرای سعید بیابانکی پرونده دومین شب آواز ایرانی با ترنم آوای حسین نوریانی آغاز شد.

رسول رهو، علیرضا حاجی طالب، اکبر رضوانی و امیر مداح از دیگر خوانندگان و حامد خانکشی، محسن ایروانی فر، حمید رضا زبر دست و حسن جعفر تبار از نوازندگان نی این نشست بودند. نکته جالب این برنامه، ساز همراه نی با آواز خوانان بود که به دلیل ایام خاص ماه رمضان تدارک دیده شده بود.

دراین میان آوای استاد علی جهاندار، مدرس و خواننده برجسته حال حاضر آواز ایرانی، حال و هوای دیگری به فضای سالن داد و انرژی مضاعفی به مخاطبان برای ادامه برنامه داد.

بخش دیگر شب آواز ایرانی به سخنرانی علی جهاندار اختصاص داشت که این خواننده به بررسی موضوع نظم در آواز ایرانی پرداخت.

از سویی جهاندار از قاسم رفعتی دعوت نمود تا حضار را مهمان صدای گرم خود کند و تنها اجرای قاسم رفعتی و علی جهاندار بود که بدون ساز همراهی و به صورت تک خوانی اجرا شد.

همچنین بخش یادی از گذشتگان این ماه به پخش کلیپ تصویری و قطعاتی از آواز زنده یاد استاد زنده یاد اقبال آذر و خواننده بزرگ و صاحب سبک قدیمی اختصاص داشت.

در پایان با پذیرایی افطار از هنرمندان و هنرجویان آواز و موسیقی، دومین شب آواز ایرانی به اتمام رسید.

شایان ذکر است نشست ماهانه شب آواز ایرانی شنبه آخر هر ماه ساعت ۱۷:۳۰ در سالن سوره حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه نرسیده به حافظ برگزار می شود که سومین جلسه از این برنامه شنبه ۳۱ مرداد ماه خواهد بود.