- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

اکران «حوض نقاشی» در جشنواره رمضانی فیلم‌های ایرانی در بوسنی

hoze naghashi2

فیلم سینمایی «حوض نقاشی» محصول حوزه هنری در بوسنی و هرزگوین روی پرده می‌رود.

سوره سینما- جشنواره فیلم‌های سینمایی ایرانی با نمایش سه فیلم به همت رایزنی فرهنگی ایران در بوسنی و هرزگوین در سارایوو برگزار شد، «حوض نقاشی» محصول حوزه هنری یکی از این فیلم‌ها بود.

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، جشنواره فیلم‌های سینمایی ایرانی به همت رایزنی فرهنگی ایران در بوسنی و هرزگوین و با مشارکت فستیوال رمضانی شهر سارایوو و با حضور هنرمندان و علاقه‌مندان به سینمای ایران در محل «ژوتی تابیه» شهر سارایوو برگزار شد.

این جشنواره از پانزدهم تیرماه به مدت ۳ شب به طول انجامید و در آن، فیلم‌های سینمایی «حوض نقاشی»، «راه آبی ابریشم» و «ملک سلیمان» به نمایش درآمد. فیلم سینمایی «حوض نقاشی» به کارگردانی مازیار میری از محصولات حوزه هنری انقلاب اسلامی است که شهاب حسینی، نگار جواهریان، فرشته صدرعرفایی، سپهراد فرزامی، سیامک احصائی و الهام کردا در آن بازی کرده‌اند. این فیلم در صدر آرای تماشاگران سی و یکمین جشنواره فیلم فجر قرار داشت.

در داستان این فیلم رضا نعمت الهی (شهاب حسینی) و مریم (نگار جواهریان) زوجی با معلولیت ذهنی هستند که یک پسر ۱۰ ساله به نام سهیل دارند که از والدینش بیزار است. او مدتی را در منزل مرضیه ناظم مدرسه (فرشته صدر عرفایی) می‌گذراند تا وقتی که دلش برای پدر و مادرش تنگ می‌شود.