- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

بازی در نقش یک تروریست/ مردم دوست ندارند چهره‌های مثبت را در نقش منفی ببینند

pendar-akbari

پندار اکبری از علاقه خود برای بازی در نقش‌های منفی صحبت کرد، اتفاقی که ممکن است در وهله اول مخاطب را پس بزند.

اکبری که مدتی پیش سریال «نیاز» با بازی او از شبکه یک پخش شد به سوره سینما گفت: این مجموعه، سومین همکاری من با حسین سهیلی‌زاده بود. او جزو کارگردانانی است که جنس مخاطب را به خوبی می‌شناسد و می داند چطور باید او را جذب کرد. طبیعتا برای هر بازیگری جذاب است در جایی کار کند که می داند دیده می‌شود. درست است که «نیاز» یک مینی سریال بود و ما باید تنها در ۵ قسمت داستان را روایت می‌کردیم، اما خدا را شکر موفق شدیم بیننده خود را به دست بیاوریم.

وی افزود: «نیاز» سوژه نویی داشت و به نسبت، با رویکرد جدیدی به موضوع بچه هایی پرداخته بود که در خانواده ای غیر از خانواده واقعی خودشان بزرگ می شوند. احساس می کنم موفقیت ما به مچ بودن افراد گروه با یکدیگر نیز ربط داشت. آنان چندین سال است که تجربه همکاری با یکدیگر را در کارنامه دارند و همین آشنایی پیشین در طول هر کار جدید بسیار راهگشا می شود. کاراکتر من، پیمان، کسی بود که مطیع همسر و خانواده اش بود و به اصطلاح در مواقع حساس زبان دفاع کردن از خود را نداشت. من نقش مثبت زیاد بازی کرده ام اما این کاراکتر خانواده دوست به نوعی در میان آنها جدید بود.

بازیگر فیلم سینمایی «معراجی ها» همچنین در پاسخ به این سوال که آیا در آینده باز هم نقش های مثبت را تجربه خواهد کرد توضیح داد: علاقه من به عنوان یک بازیگر، تجربه گرایی است. این در حالی است که مردم ما وقتی یک بازیگر را در قالب نقش های مثبت می شناسند دیگر دوست ندارند او را در شکل و شمایل دیگری ببینند و به نوعی باورهایشان را نسبت به او عوض کنند. اخیرا در فیلمی ویدئویی به نام «در قلمرو خورشید» به کارگردانی جوانی به نام ابراهیم صمیمی بازی کردم. این فیلم در آخرین مراحل فنی به سر می برد.

اکبری در ادامه افزود: در آن فیلم ویدئویی در نقش یک تروریست ظاهر شده ام. محل تصویربرداری در شیراز بود و حدود یک ماه قبل کار را به پایان رساندیم. من در این فیلم شخصیت دو رگه‌ای دارم که زوبین نام دارد و برای درست کردن دردسرهایی به ایران وارد می شود. می توان گفت این نقش اولین نقش منفی من بود و نمی دانم مردم چه بازخوردی نشان خواهند داد. در این تجربه با پدرم عبدالرضا اکبری، امیرمحمد زند، سارا منجزی، معصومه آقاجانی و … همبازی شده ام.

پندار اکبری در سریال هایی همچون «عید آن سال‌ها»، «فاصله» و … بازی کرده است.