- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

«داره صبح میشه» مهرماه اکران می‌شود/ انتقاد به شیوه مدیریت گروه «هنر و تجربه»

yalda-jebeli

یک کارگردان جوان با توجه به وضعیتی که گروه «هنر و تجربه» دارد از اکران فیلمش در این چارچوب راضی نیست.

یلدا جبلی به سوره سینما گفت: «داره صبح میشه» مهر ماه امسال در گروه هنر و تجربه به نمایش در می آید، اما من از این اتفاق چندان راضی نیستم. در چهار-پنج ماه گذشته، گروه هنر و تجربه عملکرد خوبی نداشته و من با توجه به شیوه مدیریتی که در حال حاضر بر آن حاکم است از نمایش فیلمم در این ساختار راضی نیستم. آنان به موضوعی مثل تربیت مخاطب ویژه می‌اندیشند، اما نمایش یک فیلم بلند سینمایی چیزی نیست که قربانی آزمون و خطاها بشود. شاید بتوان یک فیلم کوتاه خوب یا یک اثر دانشجویی قابل اعتنا را در این چارچوب اکران کرد و نتیجه هم گرفت، اما این شیوه برخورد با یک فیلم سینمایی حرفه ای بیشتر شبیه به یک شوخی است.

وی افزود: فیلم من ۸ چهره سینمایی دارد و حتی می توانست از اکران اصلی سینما برخوردار شود، اما موضوع اینجاست که این فیلم محتوا و مضمونی متفاوت با جریان عادی سینما دارد و احتمال اینکه در اکران عادی موفق نشود، بالاست. کما اینکه می بینیم فیلم کارگردان مطرحی مثل بهروز افخمی در اکران شکست می‌خورد. بنابراین «هنر و تجربه» گروه مناسب‌تری برای نمایش فیلم است و من هم با اساس هدف گذاری آن موافقم. چیزی که باعث گلایه من شده شیوه مدیریتی این گروه اکران است. «داره صبح میشه» باید مثل فیلم های اکران اصلی سینما از بیلبورد و تیزرهای تلویزیونی بهره مند باشد تا به حق خود دست پیدا کند.

dare-sobh-mishe [1]

این کارگردان جوان درباره برنامه های آینده خود نیز توضیح داد: فیلمنامه «جای خالی درخت توت» تقریبا کامل شده اما من هنوز در مورد آن به طیب خاطر نرسیده ام و ترجیح می دهم یک ماه دیگر روی آن کار کنم. این فیلمنامه جزئیات به خصوصی دارد و اگر در اجرا حق مطلب آنها ادا نشود، فیلم ناقص می شود. «جای خالی درخت توت» در مقایسه با فیلم اولم هم شیوه ساخت کلاسیک تری دارد و هم می تواند مخاطب گسترده تری را جذب کند. داستان آن در فضای یک خانواده می گذرد و بازیگر نقش اصلی آن را در هنگام نگارش اثر در ذهن داشتم و فضای ذهنی ام را بر اساس خصوصیات او شکل دادم. ساخت این فیلم وابستگی زیادی به فصل دارد و امیدوارم پاییز و زمستان امسال موفق به ساخت آن بشویم.

فیلم سینمایی «داره صبح میشه» به تهیه‌کنندگی علی لدنی و به کارگردانی یلدا جبلی یک فیلم اجتماعی اپیزودیک است و امیرحسین آرمان، رعنا آزادی ور، مهدی احمدی، بابک کریمی، الهه حصاری و … در آن بازی کرده اند. این اثر در سی و سومین جشنواره فیلم فجر در بخش نگاه نو حضور داشت.