- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

«یحیی سکوت نکرد» بازیگر کودک دارد و مخاطب بزرگسال/ به اکران فیلم امیدوارم

yahya-sokoot-nakard

کارگردان فیلم سینمایی «یحیی سکوت نکرد» نسبت به موفقیت اکران فیلم خود در گروه هنر و تجربه ابراز امیدواری کرد.

کاوه ابراهیم پور به سوره سینما گفت: «یحیی سکوت نکرد» اوایل مرداد در گروه هنر و تجربه به نمایش در می آید. از این اتفاق خوشحال هستم و فروش خوبی را برای این فیلم پیش بینی می کنم. دایره مخاطبان «یحیی سکوت نکرد» دایره محدودی نیست؛ به عبارت بهتر احساس می کنم هم در جذب تماشاگر خاص موفق عمل کند و هم در جذب تماشاگر عام. برای امور تبلیغاتی فیلم هم فکرهایی در سر داریم و قرار است تیزرهای تلویزیونی و بیلبوردهای شهری به کمک ما بیایند تا فروش بهتری داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که دومین فیلم خود را چه وقت می سازد، افزود: همه چیز به اکران فیلم اول و بازخوردهایی که می گیرم بستگی دارد. در حال حاضر همه فکر من معطوف اکران «یحیی سکوت نکرد» شده و با اینکه طرح هایی هم در ذهن دارم نمی توانم روی آنها متمرکز شوم. بازتاب این فیلم نوع نگرش من برای تجربه بعدی و همینطور مضمون و محتوا و ساختار آن را شکل خواهد داد.

ابراهیم پور درباره اینکه آیا تمایلی برای شرکت دادن فیلم در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان دارد، توضیح داد: بازیگر اصلی فیلم من یک کودک هشت ساله است اما این به آن معنی نیست که مخاطب فیلم را هم کودکان تشکیل بدهند هرچند که آنان هم می توانند فیلم را تماشا کنند و به درک کاملی از آن برسند. «یحیی سکوت نکرد» فیلمی برای بزرگسالان است اما من هیچ محدودیت سنی برای مخاطب آن قائل نمی شوم. اگر امکان شرکت دادن اثر در جشنواره فیلم کودک و نوجوان وجود داشته باشد از این موضوع استقبال می کنم زیرا دوست دارم بازی خوب بازیگر کودک بیشتر دیده شود.

کارگردان «یحیی سکوت نکرد» همچنین گفت: ماهان نصیری از میان ۲۰۰ کودک دیگر که برای تست آمده بودند انتخاب شد. البته او را از قبل می شناختم. ماهان در چند تیزر تلویزیونی برای من بازی کرده بود و به توانایی هایش واقف بودم.

فیلم سینمایی «یحیی سکوت نکرد» به کارگردانی کاوه ابراهیم پور درباره کودکی به نام یحیی است که نزد عمه خود زندگی می کند. فاطمه معتمد آریا، رابعه اسکویی، ندا جبرائیلی، مریم شیرازی، تورج منصوری و … در آن بازی کرده اند.