- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

«راهنما به راست، گردش به چپ» رد شد/ «مجانی» تحت هر شرایط ساخته می‌شود

mohsen-mohseni-nasab

شورای پروانه ساخت به فیلمنامه طنز سیاسی «راهنما به راست، گردش به چپ» پروانه نداد.

محسن محسنی نسب که مدتی پیش برای ساخت فیلم سینمایی «مجانی» خبرساز شده بود به سوره سینما گفت: این فیلم به حمایت کمپانی فیلمسازی ترک ساخته می‌شود از آنجا که قرار است بازیگران هم از ترکیه انتخاب شوند درخواستی به ارشاد ارائه دادم تا در صورت موافقت آنها تولید را از اسر بگیریم هنوز پاسخی دریافت نکردیم اما طی همین روزها نتیجه مشخص می‌شود. بخش جلوه های ویژه در یونان انجام شد و در صورت مشخص شدن بازیگران فیلمبرداری در ترکیه آغاز می شود.

وی افزود: هزینه های فیلم را شرکت ترکیه ای فراهم می کند و از این بابت مشکلی در سرمایه برای تولید وجود ندارد اما اگر ایران با عوامل مخصوصا بازیگران موافقت نکند به هر حال «مجانی» جلوی دوربین خواهد رفت. به این معنی که برای ساخت این اثر دو راه وجود دارد اگر ارشاد موافقت خود را با بازیگران ترکی اعلام کند کار محصول مشترک ایران و ترکیه می شود اما اگر توافق صورت نگیرد این فیلم به عنوان اثر مستقل سینمای ترکیه کلید می خورد .

این کارگردان ادامه داد: در این مدت تا تکلیف مجانی مشخص شود برای فیلمنامه «راهنما به راست/ گردش به چپ» در خواست پروانه دادم تا کار دیگری بسازم. این فیلمنامه یک طنز سیاسی است اما به هیچ وجه اشاره مستقیم ندارد و موضوع اصلی آن ریاکاری است. من به عنوان یک هنرمند طرفدار هیچ جناحی نیستم و قصد داشتم اخلاق ریاکارانه کسانی که از موقعیت های سیاسی خودشان سوء استفاده می کنند را نمایش دهم اما فیلمنامه مورد قبول ارشاد قرار نگرفت. بنابراین فعلا برنامه دیگری ندارم تا شرایط برای تولید «مجانی» فراهم شود.