- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

وزارت ارشاد از «رستاخیز» حمایت کند/ نظر سجادی درباره درویش

sajadi

کارگردان فیلم «اثیری» تاکید کرد باید وزارت ارشاد از فیلم «رستاخیز» حمایت کند.

سوره سینما- محمدعلی سجادی کارگردان سینمای ایران تاکید کرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف است از مجوزهایی که برای اکران آثار سینمایی صادر می کند صیانت کرده و مقابل فشارها و اعتراض های بیرونی بایستد.

به گزارش ستاد خبری فیلم «رستاخیز»، محمدعلی سجادی در مورد لغو اکران فیلم «رستاخیز» آنهم در حالیکه یک روز روی پرده بوده است، گفت: من فیلم را ندیده‌ام و نمی‌توانم در مورد محتوای آن نظر بدهم اما طبیعتا موافق اکران نشدن این فیلم نیستم و فکر می‌کنم آقای درویش در این سال‌ها هم توانایی سینمایی اش را ثابت کرده هم در مسیر تولید این اثر جوانب امر را سنجیده است.

وی افزود: من فکر می‌کنم این حق طبیعی آقای درویش و هر فیلمساز دیگری است که فیلمی که می‌سازد، به نمایش درآید ه ویژه که این اثر مجوز داشته است.

سجادی با ابراز تاسف از اینکه اتفاقاتی از این دست برای برخی فیلم‌ها رخ می دهد، بیان کرد: طبیعتا هیچ کس با چنین رفتاری موافق نیست. بی تردید می‌توان گفت وزارت ارشاد باید پشت پروانه نمایشی که می‌دهد بایستد. به نظر من این یک ضعف بزرگ است زیرا به هر حال این فیلم ساخته شده و برخی افراد حق ندارند جلوی نمایش آن را بگیرند.

وی تصریح کرد: وقتی فیلمی پروانه نمایش دارد یعنی یک عده‌ای نشسته‌اند و تصمیم گرفته‌اند که به این فیلم اجازه نمایش بدهند. اگر این چنین است که بنا بر اعتراض عده‌ای فیلمی که دارای مجوز اکران است از پرده سینماها پایین کشیده شود پس همان معترضان هم بیایند در وزارتخانه بنشینند و به جای مدیران و کارشناسان هر تصمیمی که می‌خواهد برای سینما بگیرند. طبیعتا این کار درستی نیست که پروانه نمایش بدهی بعد جلوی نمایش یک فیلم را بگیری.

این کارگردان اظهار کرد: ما بارها در کانون کارگردانان، در جلسات خصوصی و عمومی این مساله را با آقای ایوبی رییس سازمان سینمایی مطرح کرده‌ایم و ایشان کاملا در جریان این امر هستند و می‌دانند که موظفند پای مجوزی که داده‌اند بایستند.

وی در مورد عواقب چنین اتفاقی شرح داد: چنین اتفاقاتی موجب می‌شود که پس از این دیگر کسی در سینمای ایران سرمایه‌گذاری نکند زیرا همه می‌ترسند و در نتیجه وضع سینمای ورشکسته ما روز به روز بدتر می‌شود. در چنین شرایطی آنهایی که سینمای ایران را قدرتمند نمی خواهند به اهداف خود می رسند.

سایت فارسی فیلم «رستاخیز» به آدرس www.rastakhizmovie.com [1] و سایت عربی به آدرس www.alqorbanmovie.com [2] در دسترس علاقمندان است.