- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

نمی‌خواهم خودم را تکرار کنم/ «شهرزاد» تجربه‌ای به یادماندنی است

ghazal-shakeri

غزل شاکری محدود بودن ممیزی در شبکه نمایش خانگی را عامل اقبال مخاطب می‌داند.

شاکری درباره فعالیت‌های خود به سوره سینما گفت: این روزها در سریال «شهرزاد» به کارگردانی حسن فتحی حضور دارم. تمایل من برای بازی در این مجموعه، کارگردان و کارنامه‌ای است که من از ایشان می شناسم. ضمن اینکه داستان جذاب، بازیگران و همه عوامل در کنار هم گروه خوبی تشکیل داده اند که می دانم تجربه خوبی برایم خواهد بود. این سریال پر از بازیگران توانمند و هنرمند است که به اقتضای کار بخشی از این دوستان به طور مقطعی حضور دارند و بخشی دیگر از ابتدا تا پایان مجموعه حاضر هستند.

بازیگر «گلنار» افزود: یکی از دلایل جذب مخاطب به تولیدات شبکه نمایش خانگی بحث ممیزی است که نسبت به تلویزیون در این رسانه کمتر اعمال می‌شود. به همین خاطر کارگردان‌های شاخص و نویسندگان خوب ما با فعالیت در شبکه نمایش توانستند مخاطب بیشتری را با خود همراه کنند. البته هر رسانه‌ای کارهای ضعیف هم دارد و نمی توان از همه تولیدات ویدئو رسانه دفاع کرد. در تلویزیون و سینما و تئاتر هم همین است. به طور کلی هر کار تصویری و نمایشی که یک اتفاق خوب را رقم بزند همه به حضور و همکاری راغب می‌شوند. توجه به کیفیت یک کار خوب خط کشی بین مدیوم های مختلف را کمرنگ می کند.

وی گفت: در طول این سال ها به جز یک سری سریال های موفقی که از تلویزیون پخش می شود جنس روایت داستان و همان مساله ممیزی باعث شده شبکه نمایش خانگی به نسبت تلویزیون طرفدار بیشتری داشته باشد . ویدئو رسانه در حال حاضر این پتانسیل را دارد که حرفه ای تر و به سینما نزدیک تر عمل کند. همانطور که گفتم کارهای موفق و ضعیف در هر مدیوم وجود دارد اما بخش بزرگی از موفقیت به داستان و عوامل بستگی دارد که وقتی باهم ترکیب شوند بستر را برای کاری قابل قبول فراهم می کنند و این در شبکه نمایش خانگی مهیاتر از تلویزیون است.

ghazal-shakeri2 [1]

این بازیگر افزود: حساسیت های من در انتخاب نقش همیشه وجود دارد اما تفاوتی بین مدیوم های متفاوت تصویری نمی بینم. در واقع هرجا که احساس کنم می توانم کاری ماندگار انجام دهم و بیشتر یاد بگیرم یعنی ریسک این همکاری ارزشمند است پس حتما انجام خواهم داد. وقتی به گروهی که با آنها کار می کنید اطمینان دارید با اشتیاق بیشتری پیش می‌روید. «شهرزاد» هم از این نوع پروژه هاست و من تا اینجای کار تجربیات به یاد ماندنی هم در پشت صحنه هم در همکاری با حسن فتحی و همه عوامل کسب کردم. خوشحالم در این کار حضور داشتم و امیدوارم نتیجه شیرینی برای بیننده داشته باشد.

شاکری که بعد از فیلم «آینه‌های روبرو» در سینما حضور نداشته سال گذشته با تجربه ای جدید در تئاتر روبرو شد. او در این باره گفت: بعد از این فیلم سینمایی پیشنهادهایی مطرح شد که خیلی به این کار نزدیک بود و تکرارش برای من جذابیتی نداشت. سعی کردم وسوسسه نشوم تا دوباره خودم را تکرار کنم.  بازی در کنسرت تئاتر «در روزهای آخر اسفند» به کارگردانی محمد رحمانیان تجربه ای بسیار شیرین و به یاد ماندنی بود. بعد از آن قرار بود باری دیگر با رحمانیان کار کنم اما به خاطر سفر و حضورم در «شهرزاد» این همکاری میسر نشد.