- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

بررسی حواشی اکران «رستاخیز» در یک ماهنامه سینمایی

24-66

شصت‌ و‌ ششمین شماره‌ مجله‌ «۲۴» با پرونده‌ای درباره‌ مارک رافالو و شمایلی که در سال‌های اخیر ساخته است منتشر شد.

سوره سینما- در این پرونده می‌توانید مجموعه مطالبی درباره‌ی ویژگی‌ها و خصوصیات زندگی حرفه‌ای بازیگر تحسین‌شده‌ی فیلم «فاکس کچر»، مرور نقش‌های شاخص کارنامه‌اش و گفت‌وگوی جولیا رابرتز با او بخوانید. تصویر روی جلد مجله هم به همین مناسبت به عکسی از مارک رافالو اختصاص یافته است.

در بخش سینمای دنیای این شماره از «۲۴» پرونده‌ای درباره‌ی جدیدترین فیلم مایکل مان، «کلاه‌سیاه»، منتشر شده است. «کلاه‌سیاه» و سبک فیلمسازی مایکل مان، گفت‌وگو با مایکل مان به همراه یادداشت‌هایی به قلم امیر پوریا، علی مصلح حیدرزاده، پیتر تراورس، کنت توران و … از مهم‌ترین مطالب این پرونده است.

در بخش روی پرده‌ی سینمای ایران علاوه به مرور چهره‌ها و تولیدات ماه یادداشت‌ها و نقد‌هایی درباره‌ی فیلم‌های «سیصد و شونزده»، «اشکان انگشتر متبرک و چند داستان دیگر»، «عصر یخبندان»، «گینس»، «دوران عاشقی»، «‌خداحافظی طولانی» و «از رئیس جمهور پاداش نگیرید» به قلم مجید اسلامی، مسعود ثابتی، نیما حسنی‌نسب، احسان عمادی، یحیی نطنزی، کریم نیکو‌نظر و علی مصلح حیدرزاده منتشر شده است. منتقدان در جدول ارزشگذاری که در انتهای این بخش قرار گرفته هم به فیلم‌های اکران شده از ابتدای سال تاکنون ستاره داده‌اند.

24-66-cover [1]

پرونده‌ موضوع ماه شماره‌ی جدید مجله‌ی «۲۴» به مسائل و مشکلات تولید فیلم درباره‌ بزرگان دین اختصاص دارد. در این پرونده که انتشار آن با حواشی پیش آمده برای فیلم «رستاخیز» همزمان شده، ضرورت‌ها، موانع‌ و راهکارهای ساخت فیلم با محوریت شخصیت‌های برجسته‌ی مذهبی بررسی شده است. استفتاءات تعدادی از مراجع درباره‌ی جواز یا حرمت نمایش تصویر معصومین و منسوبین آنها در فیلم‌ها، مقالاتی به قلم حجت‌الاسلام محمدرضا زائری و مهرزاد دانش و گفت‌وگو با مهدی فخیم‌زاده درباره‌ی دردسرهای ساخت فیلم مذهبی بخش‌های اصلی این پرونده را تشکیل داده‌اند؛ همینطور گفت‌وگوی مفصل بهروز شعیبی با محمدمهدی عسگرپور که در آن زوایای مختلف تولید فیلم دینی بررسی شده است.

معرفی جدیدترین کتاب‌های سینمایی و بررسی سریال «بهتره با سال تماس بگیری» در بخش کارگاه مجله منتشر شده است. مقاله‌ای از مارتین اسکورسیزی درباره‌ی فیلم «جویندگان»، نامه‌ی الیا کازان به جان اشتاین بک، یادی از موسیقی متن فیلم «ای برادر کجایی؟»، مرور یک سکانس ماندگار از فیلم «سفر به چزابه» و پرونده‌‌ی بازنگری فیلم «خداحافظی طولانی» رابرت آلتمن هم در بخش نوستالژی مجله منتشر شده است. بخش پایان‌بندی هم به مجموعه مطالب و یادداشت‌هایی درباره‌ی سکانس پایانی فیلم «پیش از غروب» اختصاص یافته است.