- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

«در سکوت» شهریورماه کلید می‌خورد/ ملکان تهیه‌کننده یک فیلم اول

malekan

سعید ملکان تهیه‌کننده اولین فیلم سینمایی ژرژ هاشم‌زاده است.

هاشم‌زاده که سال‌هاست در حوزه دستیاری کارگردان فعالیت می‌کند قرار بود مدتی پیش فیلم اول خود را جلوی دوربین ببرد، اما این اتفاق رخ نداد. وی در این باره به سوره سینما گفت: تهیه‌کننده فیلم تغییر کرد و بعد از اینکه سعید ملکان این مسئولیت را به عهده گرفت دو روز پیش وارد مرحله پیش‌تولید شدیم. بر اساس برنامه و با مشخص شدن همه عوامل از شهریورماه فیلمبرداری را آغاز خواهیم کرد.

وی افزود: سه کاراکتر اصلی در هدایت قصه نقش دارند اما با توجه به نوع داستان و روایت بسیار پر بازیگر است. «در سکوت» یک قصه اجتماعی است درباره زنی که بعد از بیست و چند سال به ایران بر می‌‌گردد و با پدیده‌های جدیدی مواجه می شود که هر یک از آنها یادآور بخشی از گذشته او می‌شوند که چرا مجبور به ترک وطن شده است. این فیلم کاملا اجتماعی است، به روابط میان آدم‌‌ها می‌‌پردازد و به لحاظ فرم کاری کاملا شهری است و قصه آن در تهران روایت می‌شود.

این کارگردان پیش از این قرار بود اولین تجربه سینمایی خود را با فیلمنامه ای دیگر به نام «پاسگاه» جلوی دوربین ببرد که به دلیل برخی مسایل این اتفاق نیفتاد. او پیش از این گفته بود سه شخصیت اصلی قصه «در سکوت» زنی میانسال، دختری جوان و یک پیرمرد هستند و احتمالا بازیگران شناخته شده در این نقش ها حضور خواهند داشت.

سعید ملکان که سال‌ها در زمینه چهره پردازی فعالیت می‌کرد، فیلم‌های «آسمان زرد کم عمق»، «بیگانه»، «آرایش غلیظ» و «گینس» را تهیه کرده است.