- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

در فیلمنامه‌ها واقعی‌تر به موضوع مادر پرداخته شود/ نظر عبدالرزاقی درباره یک جشنواره

elika-abdolrazagh-1

بازیگر مجموعه «قهوه تلخ» از مسئولان خواست از جشنواره فیلم و عکس با موضوع مادر حمایت کنند.

سوره سینما- به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم و عکس مادر، الیکا عبدالرزاقی درباره جایگاه مادر گفت: جایگاه مادر در همه جای دنیا مقدس است و برای ما بیشتر است چون از کودکی به ما تاکید شده که بهشت زیر پای مادران است البته این حرف در حد شعار باقی مانده است و خوب است که کارشناسی تر به این جریان بپردازیم.

وی درباره برگزاری جشنواره فیلم و عکس مادر نیز گفت: برگزاری جشنواره تحت عنوان جشنواره فیلم مادر و با موضوع تخصصی مادر ایده جذابی است اما گاهی زیاده روی می کنیم. فیلم می سازیم درباره قداست و جایگاه مادرو شروع می کنیم به تکریم مادر می کنیم اما باید بدانیم که بسیاری از مادرها نیاز به تلنگر دارد و سوال مهم این است که آیا بهشت زیر پای مادرانی که بچه هایشان را کنار خیابان می گذارند هم هست؟

بازیگر قهوه تلخ ادامه داد: در اینکه مادران از جایگاه بالایی برخوردار هستند و قداست آنها را نمی توان کتمان کرد حرفی نیست و نمی توان آنرا کتمان کرد اما باید به صورت کارشناسی شده به این موضوع پرداخت.

عبدالرزاقی همچنین گفت: باید در مورد فیلم هایی که ساخته می شود  و یا هدف هایی که در فیلم ها  دنبال می شود خوب است قوانینی را نقض کنیم و بدین واسطه به مادرهای جدیدی که قرار است بچه های نسل جدید را پرورش دهند ، یادآور شویم که چه راه سختی پیش رو دارند و فیلم هایی بسازیم که در آن به مواردی همچون مسئولیت پذیری و اینکه چقدر مدیریت خانواده در بهبود جامعه موثر است و مادر در هر جامعه ای ستون خانواده است و اگر نباشد خانواده ای وجود ندارد اشاره شده باشد.

بازیگر «گاهی به پشت سرت نگاه کن» خاطرنشان کرد: باید دید آیا مادران نسل جدید می توانند ستون یه خانه باشند و خانواده تشکیل دهند این ها همه دغدغه هایی است که باید در این نوع جشنواره های تخصصی به آنها پرداخته شود و توجه داشته باشیم که اگر از بخش شعارگونه بیرون آییم می توانیم با ایده و افکار جدید تکانی به جامعه بدهیم .

عبدالرزاقی با بیان اینکه جشنواره تنها به صرف برگزاری و نمایش فیلم با محوریت مادر نباشد، گفت:باید در این جشنواره جلساتی با حضور کارشناسان و روانکاوان برگزار شود تا بتوانند تاثیرات خوبی بگذارند و در کنار آن اتاق فکرهایی تشکیل شود که واقعا فکر کنند و ما نظاره گر این جریان باشیم همه این عوامل موجب می شود تا فیلمنامه نویسان نیز درباره مادری فیلمنامه های با کیفیت بالایی بنویسند.

وی ادامه داد: از جمله مواردی که مسئولان جشنواره فیلم مادر باید به آن توجه داشته باشند این است که با مسئولان هماهنگی هایی داشته باشند تا بتواند در دادگاه ها پرونده ها را ببیند تا بدین وسیله دست فیلمنامه نویسان در مورد این موضوع باز باشد. یادمان باشد که نمی‌خواهیم سایه نمایی کنیم اما اتفاقاتی می افتد که اجازه نداریم درباره آنها فیلم بسازیم اما این نوع جشنواره ها می توانند مسئولان را متقاعد کنند زیرا در جامعه ای زندگی می کنیم که مادر مقوله مهمی است. مسئولان جامعه باید خودشان در این جشنواره ها در جلسات نقد و بررسی حضور داشته باشند و به هنرمندان اعتماد کنند و اجازه ورود بدهند.

وی درباره انتخاب فاطمه گودرزی به عنوان دبیر جشنواره فیلم مادر نیز گفت: فاطمه گودرزی بانوی بسیار محترمی هستند و در بازیگری نیز بسیار توانمند هستند و به دلیل محبوبیت و شخصیت جذاب خود  و از این جهت که خودشان هم مادر هستند بهترین انتخاب به عنوان ریاست جشنواره مادر هستند ضمن اینکه اعتماد کامل هم به او وجود دارد.

نخستین جشنواره فیلم و عکس مادر به دبیری فاطمه گودرزی، ۲۵ الی ۲۹ مردادماه در تهران برگزار می‌شود.