- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

«بی‌سایه» به حوالی شهر یزد می‌رود/ فیلم تازه صفاری در سینمای بوسنی

abolfaz-saffary

ابوالفضل صفاری بعد از دریافت پروانه ساخت، سومین فیلمش را در استان یزد کلید می‌زند.

صفاری درباره تازه‌ترین فعالیت خود به سوره سینما گفت: فیلمنامه «بی‌سایه» به شورای پروانه ساخت ارائه شد و قصد داریم این فیلم را در یزد کلید بزنیم. البته در بافت شهری نخواهیم بود و فیلمبرداری در حوالی این شهر در یک منطقه بیابانی توریستی تازه تاسیس انجام می‌شود. از لوکیشن بازبینی شده و ما در حال تدارک و ساخت دکور هستیم تا بتوانیم با دریافت پروانه ساخت مهرماه تولید را شروع کنیم.

وی افزود: علاوه بر این تهیه یک فیلم سینمایی در بارسلونا را با یک شرکت آلمانی به عهده دارم. این فیلم برای سینمای بوسنی تولید می شود و کارگردان و همه عوامل هم بوسنیایی هستند. قصه این اثر با نام «waiting» درباره یک دختر مسلمان و یک پسر صرب است که بعد از آشنایی و تصمیم برای ازدواج مشکلات مربوط به جنگ‌های قبلی آنها را در مسیر اتفاق‌های تازه قرار می‌دهد.

صفاری گفت: ما در آلمان روی پروژه هایی سرمایه گذاری می کنیم که به فعالیت سینمایی کشورهای مسلمان می‌پردازد سرمایه گذاران شرکت ما یزدی‌های مقیم هندوستان هستند که در بمبئی روی بیشتر پروژه های مستقل از کشورهای اسلامی مثل ترکیه بوسنی و… سرمایه گذاری می‌کنند.

فیلمنامه «بی‌سایه» با همکاری ابوالفضل صفاری و سجاد افشاریان نوشته شده است. اگر چه با همکاری مشترک یک شرکت آلمانی است اما همه عوامل ایرانی هستند. صفاری پیش از این کارگردانی فیلم ‌های «انتهای زمین» و «از تهران تا بهشت» را به عهده داشته است.