- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

نسل امروز به راحتی بازیگر می‌شوند/ به هر قیمت مقابل دوربین نمی‌روم

pooya-amini

بازیگر مجموعه «خط قرمز» از روند ورود نسل تازه به حوزه بازیگری انتقاد کرد.

پویا امینی به سوره سینما گفت: کیفیت پایین کارها از لحاظ داستان و مسائل دیگر همچنین پایین بودن حجم کارهایی که تولید می‌شود موجب شده در سال‌های اخیر کمتر کار کنم. امیدوارم با تغییراتی که در کشورمان از لحاظ سیاسی و فرهنگی به وجود آمده است از این پس شاهد اتفاقات بهتری در حوزه فرهنگ و هنر به ویژه بازار  فیلم و سینما باشیم. من هم به شدت علاقمند به بازگشت دوباره به حوزه کاری خود هستم اما حاضر نیستم به هر قیمتی این کار را بکنم. اگر قصه و کار خوب همراه با یک تیم حرفه ای باشد طبیعی است که من هم بپذیرم و از آن استقبال کنم. اما در شرایط فعلی ترجیح می دهم که گزیده کار باشم.

این بازیگر فیلمنامه، نویسنده حرفه‌ای، کارگردان، تهیه کننده و عوامل کاربلد را حلقه‌های زنجیری خواند که به موفقیت یک فیلم کمک می‌کند. وی افزود: وقتی یکی از این عوامل نقص داشته باشد به کل کار لطمه وارد می‌کند و اتفاقات ناخوشایندی را برای فیلم رقم می‌زند. مشکل سینمای ایران تنها به یک عامل باز نمی‌گردد و همه این عواملی که ذکر کردم هر کدام در جای خود می‌تواند مهم و تأثیرگذار باشد. بنابراین مشکل سینمای امروز ایران ریشه‌ای است و اینطور نیست که بگوییم اگر مشکل فیلمنامه حل بشود یا اگر مسائل مربوط به تهیه کنندگی یا بازیگری حل بشود سینما جایگاه خود را دوباره در میان مخاطبان پیدا می‌کند. بلکه باید با یک مدیریت حساب شده و برنامه ریزی کوتاه و بلند مدت برای همه عواملی که دست به دست یکدیگر داده اند تا وضعیت سینما اینگونه که هست باشد به بهتر شدن اوضاع سینما کمک کرد.

بازیگر سریال «خط قرمز» با بیان اینکه زمانی که او و بازیگران هم نسلش وارد این عرصه شدند عرصه رقابت تنگ بوده است، گفت: تمام تلاش ما در آن دوران این بود که با ایجاد یک فضای رقابتی سالم زمینه پیشرفت یکدیگر را فراهم کنیم. آن زمان تعداد شبکه‌ها محدود بود و به همین دلیل جای کار کمتری هم وجود داشت به همین دلیل بازیگران جوان به سختی وارد این عرصه می‌شدند و اگر هم وارد می‌شدند به علت پشتوانه محکم کاری و تحصیلاتی که داشتند ماندگار می‌شدند اما الان می بنیم که هر کس به راحتی می‌تواند بازیگر شود و به همان راحتی هم بعد از مدتی کنار گذاشته می‌شود.

امینی گفت: خوب است بازیگران جوانی که می‌خواهند وارد عرصه بازیگری بشوند با تحصیلات، تلاش، تمرین و بهره‌گیری از تجربیات اساتید این رشته مجهز باشند تا ماندگار شوند و آثاری به یاد ماندنی از خود را در ذهن مخاطب ثبت کنند.