- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

ارسال ۱۶۶ اثر به بخش مسابقه ایران جشنواره فیلم «یاس»

yas-festival

با پایان مهلت ارسال آثار بخش مسابقه ایران در جشنواره فیلم ویدیویی «یاس»، ۱۶۶ اثر به این بخش ارسال شده که ۴۳ اثر به فیلمسازان فیلم‌ اولی تعلق دارد.

سوره سینما- به گزارش ستاد خبری سومین جشنواره فیلم ویدیویی، در جشنواره امسال فیلم‌ اولی‌ها نیز در بخش رقابتی مسابقه ایران حضور خواهند داشت. بعد از پایان مهلت فراخوان از مجموع ۱۶۶ فیلم رسیده به دبیرخانه این بخش تعداد ۱۲۳ اثر متعلق به بخش مسابقه ایران و ۴۳ اثر به مسابقه فیلم اولی‌ها تعلق دارد.

بر اساس این خبر، در دو دوره گذشته، جشنواره در پنج بخش مسابقه ایران، مسابقه فیلم‌های پویانمایی بلند، مسابقه سینما- ویدیو، مسابقه مواد تبلیغی و اطلاع‌رسانی، مسابقه طرح و ایده فیلم‌نامه و مسابقه بین‌الملل برگزار ‌شد که امسال در بخش مسابقه ایران، آثار کارگردانان فیلم اولی با عنوان فیلم اولی‌ها نیز به‌صورت جداگانه به رقابت می‌پردازند.

هدف از برگزاری بخش مسابقه فیلم ‌اولی‌ها، تشویق و ترغیب فیلم‌سازان جوان برای ورود به عرصه فیلم‌های بلند داستانی با رویکرد جدید در ساختار و محتوای این آثار است. در مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره در بخش رقابتی فیلم اولی‌ها، جایزه نقدی و تندیس یاس زرین به بهترین فیلم اول، بهترین کارگردان فیلم اول و بهترین فیلم‌نامه فیلم اول تعلق می‌گیرد.

سومین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدیویی یاس اول تا ششم مهر ماه سال جاری در استان مازندران برگزار می‌شود.