- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

توده‌روستا و نگارش فیلمنامه جدید/ «شمال، جنوب» به تعویق افتاد

toode-roosta

امیر توده‌روستا معتقد است برای فیلم اولی سرمایه گذار سخت پیدا می‌شود.

توده روستا به سوره سینما گفت: این روزها بیشتر تمرکز بر انجام کارهای تبلیغاتی است. شب گذشته هم یکی از تولیداتم در جشنواره فیلم های صنعتی برگزیده شد. به دلیل مسایل مربوط به جذب سرمایه ماجرای ساخت فیلم بلند من به حالت تعلیق در آمده است. هرچند که خودم هم به طور جدی پیگیر نبودم. معمولا برای فیلمی که پروانه ساخت فیلم اول گرفته باشد سرمایه گذار به سختی پیدا می شود و از طرفی خودم حساسیت هایی دارم. اگر قرار است به عنوان فیلم رسمی اولین فیلم بلند من باشد دوست دارم هر انچه مد نظر دارم لحاظ شود و این پروسه تولید را طولانی می کند.

وی افزود: «شمال، جنوب» با داشتن پروانه ساخت نیاز به سرمایه ای تقریبا بالا دارد و نیاز به زمان دارد. این روزها ارزانترین و تنها کاری که می توان انجام داد نویسندگی است. در حال حاضر نگارش فیلمنامه تازه ای را شروع کردم و از لحظ روایت قصد دارم فضایی در نظر بگیرم که بتوان با هزینه کمتر امکان تولید آن را مهیا کرد. قصد دارم در صورت تعیین شرایط به عنوان اولین فیلم رسمی سینمایی ام قبل از «شمال، جنوب» آن را جلوی دوربین ببرم.

توده روستا گفت: فیلم های کوتاه من همیشه در فضایی متفاوت شکل می گیرند. در این بین فیلم کوتاه دیگری ساختم به نام «جای من را توی اتاق بنداز» که در جشنواره رضوی یزد و جشن خانه سینما انتخاب شده است. این روزها در انتظار بازخورد کارم هستم چراکه فیلمنامه جدیدم در چنین فضایی شکل گرفته و علاقمندم نظر مخاطب را هرچه زودتر بدانم.

وی افزود: به طور کلی جریان فیلم سینمایی ساختن من تبدیل به ماجرایی ۸، ۹ ساله شده، اما مثل گذشته عجله ای برای آن ندارم. این روزها ترجیح می دهم با حساسیت بیشتر پیش بروم و کاری تاثیرگذار ارائه دهم. به همین خاطر انجام چنین کاری نیاز به وقت و زمانی طولانی‌تر دارد.