- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

«عطیه لعنتی» در راه است/ «آوا» با زنگ مدرسه به صدا در می‌آید

siamak-kashef-azar

سیامک کاشف آذر دومین فیلمنامه سینمایی بلند خود را در مرحله نگارش دارد.

کاشف آذر از فعالیت‌های اخیر خود به سوره سینما گفت: این روزها در حال نگارش فیلمنامه جدیدم به نام «عطیه لعنتی» هستم. اگر چه به ظاهر ممکن است تصور ناخوشایندی از فیلم در ذهن بیاید اما این آخرین دیالوگ فیلم و در عین حال نام یکی از شخصیت های تقریبا فرعی ولی در عین حال تاثیرگذار فیلم است. نام های دیگری هم برای فیلم در ذهن دارم و ممکن است بعد از این عنوان تغییر کند. ولی فضای کار باقی می ماند.

وی افزود: پیش از این هم برای فیلم «آوا» چنین مشکلی پیش آمد. این فیلم که با نام «دایره داوود» رسانه ای شد درباره فردی به نام داوود در دایره قرمز تشک کشتی بود که متاسفانه به خاطر برداشت های دیگر نامش عوض شد. بر اساس مشاوره بزرگان فیلمنامه نویسی سعی کردم عنوان از فیلمنامه برچیده شود اما گاهی نمی شود. «عطیه لعنتی» هم ممکن است به این مساله دچار شود.

این کارگردان گفت: این فیلمنامه کاملا اجتماعی و به روابط بین انسان ها می پردازد ولی قصه به گونه ای در فضای وسترن معمایی روایت می‌شود. «عطیه لعنتی» داستان قماربلازی است که با ورودش به فضایی جدید جریان ساز اتفاقاتی متفاوت می‌شود. تلاش کردم در این فیلمنامه روی قصه کار کنم تا در تولید این فیلم شامل نقدهایی از جمله پرداخت داستانی به فیلم لطمه وارد کرده است نباشم.

کاشف آذر درباره اکران فیلم «آوا» گفت: این فیلم به دفتر مولودرسانه سپرده شده و چون قهرمان داستان شخصیت نوجوان است در صددیم همزمان با بازگشایی مدارس بتوانیم اکران داشته باشیم.