- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

«تا آمدن احمد» میهمان سفارت عراق شد/ «همکلاس من» به جشنواره کودک می‌رسد

ta-amadane-ahmad1

فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» به کارگردانی صادق صادق دقیقی در سفارت عراق به نمایش در می‌آید.

پروانه مرزبان تهیه کننده این فیلم سینمایی به سوره سینما گفت: به دعوت سفارت عراق در ایران ۲۶ مردادماه این فیلم با حضور ۳۰ سفیر از کشورهای مختلف ، مدیران ارشد سینمایی، سیاسی و مقامات و شخصیت های بلندپایه ایرانی به نمایش در می آید. بعد از اینکه فیلم در جشنواره بغداد پذیرفته شد. در سفارت عراق هم مورد استقبال قرار گرفت و مقامات سفارتخانه میزبان این مراسم شدند.

این تهیه کننده که مدتی پیش پروانه ساخت «همکلاس من» به کارگردانی فرزاد اژدری را دریافت کرد دراین باره افزود: بخش هایی از کار پیش تولید مربوط به انتخاب بازیگران و بررسی و برنامه ریزی ها انجام شده اما تا حل شدن برخی مسایل و آغاز تولید زمان لازم است. هرچند که در تلاشیم با پیگیری و رفع موانع موجود این فیلم را به جشنواره کودک و نوجوان برسانیم.

«تا آمدن احمد» داستانی است که در سال ۱۳۶۵ اتفاق می‌افتد و روایتگر یک خانواده شهید در جزیره خارک است. در این فیلم احمد از نیروهای جمعیت حلال‌احمر است که شهید ‌می‌شود اما خانواده او فکر ‌می‌کنند که هنوز زنده است و دنبال او می‌گردند. از بازیگران فیلم می توان به افسر اسدی، مهدی فیقه، پرهام دلدار، حسین قفلی، سینوهه دانشمند، جواد فولادی، بهرام ابراهیمی، نسترن حسن کانلی و … اشاره کرد.

پروانه مرزبان پیش از این «بزرگ مرد کوچک» و «ماهیگیر کوچک» را تهیه کرده است.