- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

خبرنگار تلاش می‌کند، مسئولان نشنیده می‌گیرند/ حضور اصحاب رسانه حائز اهمیت است

sabagh-zadeh

مهدی صباغ‌زاده گفت: خبرنگاران تلاش می‌کنند تا واقعیت‌ها را به گوش مردم و مسئولان برسانند.

صباغ‌زاده به مناسبت روز خبرنگار به سوره سینما گفت: حضور خبرنگار در جامعه امروز از جایگاه ویژه برخوردار است. تمام اخبار، وقایع و حوادث و تمام نادانسته‌های احزاب مختلف به وسیله این افراد در اختیار مردم قرار می گیرد. مسایل سیاسی و فرهنگی و اقتصادی از این جهت مهم واقع می‌شوند که خبرنگار آنها را در کمال صداقت، حسن نیت و با قلم درست منتشر کند. خبرنگاران گاهی شیطنت می‌کنند ولی این حرفه ابعاد مختلف دارد و نمی‌توان یک بعدی درباره آن قضاوت کرد.

وی افزود: همه دوستان خبرنگار خوب هستند. آنها لایه هایی از حقیقت را کشف می کنند و تلاش دارند سقم و صحت خبری را به اطلاع مردم برسانند و از جریان روز دنیا در همه حوزه‌ها آگاهشان می‌کنند. سینما هم جزیی از اخبار روز جامعه است. با اینکه محدوده کوچکی است اما اخباری گسترده دارد و خبرنگار تلاش می‌کند به بهترین شکل مسایل را به گوش مسئولان برساند البته تلاش این قشر امیدوارم گوش شنوایی هم داشته باشد.

کارگردان «خانه خلوت» ادامه داد: گاهی همه تلاش ها به دوش خبرنگار است و سعی می کند صدای واقعی مردم به گوش مسئولان برسد اما آنها گاهی نشنیده می‌گیرند تا قضیه مطرح شده زودتر خاتمه پیدا کند، از این رو کار خبر دشوار است و باید برایش احترام قائل بود.