- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

شبکه مستند «به دنبال داروی سبز» می‌رود/ راز زندگی ۸ روزه زیر آب در یک مستند

IMAGE634599707350255000

روایتی از زندگی نقال قدیمی مرشد ترابی امروز یکشنبه در شبکه مستند روی آنتن می‌رود.

سوره سینما- به گزارش روابط عمومی شبکه مستند سیما، شبکه مستند امروز یکشنبه ۱۸ مرداد مستندهای متفاوت و برگزیده ای را برای پخش در نظر گرفته است که یکی از آنها «مرشد ترابی» نام دارد.

نگاهی به زندگی نقال پیشکسوت در «مرشد ترابی»

این فیلم دو قسمتی به کارگردانی مهدی لطفی نگاهی به زندگی مرشد ترابی دارد و این استاد نقال را در مکان‌های روزمره زندگی‌اش همچون خانه، زورخانه سرتخت شهرری، کلاس نقالی اداره تئاتر و قهوه خانه همراهی خواهد کرد.

«مرشد ترابی» که قسمت اول آن یکشنبه ۱۸ مرداد روی آنتن می رود همچنین گفتگوهای این نقال پیشکسوت با مردم را به تصویر می‌کشد.

قسمت نخست این مستند فردا ساعت ۱۹:۳۰ و قسمت دوم آن سه شنبه ۲۰ مرداد ساعت ۱۹:۳۰ به مدت ۴۵ دقیقه از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود.

شبکه مستند «به دنبال داروی سبز»

مستند دیگری که پخش آن از ۱۸ مرداد آغاز می شود و تا ۲۱ مرداد ادامه دارد، «به دنبال داروی سبز» است.

۱۵۰۰ گونه گیاه دارویی در میان مجموعه ذخایر گیاهی موجود در منطقه آذربایجان وجود دارد که ۳۰۰ گونه آن خاص منطقه ارسباران و آذربایجان شرقی است و این مستند همین موضوع را بررسی می کند. «به دنبال داروی سبز» در ۴ قسمت ۳۶ دقیقه ای ساخته شده و مصطفی رزاق کریمی ناظر کیفی این کار بوده است. این مستند یکشنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۰:۲۰ از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود.

پخش قسمت دوم «طلب فیض»

یکشنبه ۱۸ مرداد همچنین قسمت دوم از مجموعه «طلب فیض» پخش می شود و این مستند تا دوشنبه ۱۹ مرداد هر شب ساعت ۲۱:۳۰ در جدول پخش شبکه مستند قرار دارد. این مجموعه به کارگردانی سیدمحمد صادق جعفری تولید شده و زوایایی پنهان از زندگی طلاب را به نمایش میگذارد که از دنیای بیرون قابل مشاهده نیست؛ در واقع نادیدنیها را برای مخاطب آشکار میکند و روایت ورود به طلبگی تا درس خارج است.

شیوه روایت این فیلم نیز همراهی با شخصیتهای مختلف در پایههای مختلف درسی حوزه علمیه است.

راز زندگی هشت روزه زیر آب در «آلبرت فالکو اقیانوس نورد»

«آلبرت فالکو اقیانوس نورد» مستند دیگری درباره یکی از کاشفان بزرگ قرن بیستم است؛ او هشت روز در زیر آبهای اقیانوس به اکتشاف پرداخته و با توجه به فشار آب و کمبود اکسیژن در اعماق اقیانوس این مستند به نمایش راز زنده ماندن او می پردازد.

این اثر ۵۰ دقیقه ای دوشنبه ۱۸ مرداد ساعت ۲۲ از شبکه مستند روانه آنتن می شود.

توسعه شهری چین در «غبار»

آخرین مستندی که در این روز برای پخش از شبکه مستند در نظر گرفته شده، «غبار» است. این مستند به توسعه شهری در چین می پردازد که بر پایه سرمایه گذاری خارجی و زور بازوی میلیون ها کارگر چینی است. کارگرانی که به امید درآمدی بهتر روستای خود را ترک می کنند و راهی شهرهای بزرگ می شوند.

«غبار» در ۵۰ دقیقه ساعت ۲۳ روی آنتن می رود.