- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

هومن حاجی عبدالهی با «آقا و خانم سنگی» می‌آید/ به دنبال نقش‌های جدی هستم

haji-abdolahi1

بازیگر مجموعه «پایتخت ۴» این روزها ترجیح می‌دهد توانایی خود را در نقشی جدی محک بزند.

این بازیگر که با کاراکتر عروسکی پنگول بیش از پیش شناخته شد به سوره سینما گفت: پنگول از سال ۸۶ به تلویزیون آمد ولی من قبل از آن در فیلم سینمایی «چند می‌گیری گریه کنی»، «اگه می‌تونی منو بگیر» مسابقه های «در صدثانیه»، «جام طلایی»،« گوی طلایی »و … حضور داشتم و فعالیت های هنری ام را با اجرا و بازی از سال ۷۱ آغاز کردم. تلویزیون ما به فقر عروسکی دچار است و هر از گاهی کارکترهای عروسکی ظهور می‌کنند. پنگول در زمان خود محبوب و شناخته شد، من هم به واسطه او شناخته شدم.

وی افزود: اگرچه بخشی از شهرت من وام گرفته از پنگول بود، ولی گویندگی عروسک فقط یک اتفاق بود برای زندگی من و قطعا هم بعد از این زیاد تکرار نخواهد شد، چون دغدغه خاصی نسبت به آن ندارم. حوزه اصلی کار من بازیگری است و با اینکه پنگول کار موفقی از آب درآمد اما برای من هنوز بازیگری اهمیت خودش را دارد و علایقم در این حوزه خیلی بیشتر است. هر چند که به خاطر لطفی که والدین و کودکان به این کاراکتر عروسکی دارند سعی می‌کنم تا آنجا که ممکن است پنگول را زمین نگذارم ولی اجازه نمی‌دهم این باعث شود از سایر کارها و دغدغه هایم بیفتم به همین خاطر علاوه بر اجرا دوباره به سمت بازیگری آمدم و در پایتخت کنار دوستانم حاضر شدم.

این بازیگر گفت: نمی‌دانم چرا اما یک زمانی در شبکه ۵ خیلی از من استفاده می‌شد انقدر که واقعا صبح و ظهر و شب روی آنتن بودم و به شوخی می گفتم مثل قرص آموکسیسیلین هر ۶ ساعت یکبار بر صفحه تلویزیون با برنامه های مختلف ظاهر می شدم . دیگر خودم خسته شده بودم به این فکر کردم وقتی خودم این حس را دارم قطعا بیننده دو برابر من احساس خستگی می‌کند وقتی هر بار که شبکه ۵ را نگاه کند من را می‌بیند دیگر جذابیتی برایش ندارم. به همین خاطر سعی کردم کم کم از این شرایط فاصله بگیرم الان هم که کلا دیگر در این شبکه نیستم و اگر برگردم هم نسیم‌وار کار اجرا را پی می‌گیرم.

haji-abdolahi2 [1]

این مجری و صداپیشه ادامه داد: امسال دوست دارم بیشتر به زندگی خصوصی ام بپردازم و علایق شخصی ام را دنبال کنم. نمی‌خواهم زیاد کار کنم یا یک ژانری را مدام تکرار کنم. به نظر من کسی که کار هنری می‌کند دقیقا مثل آدمی است که در یک استخر شفاف مدام شیرجه می زند اگر آب عوض نشود و تو هم دنبال تکنیک های جدید برای به روز شدن نباشی راکد می‌مانی. من هم برای اینکه بیشتر یاد بگیرم و کارم را بهتر کنم احتیاج دارم روز به روز تجربه های جدیدتری را کسب کنم و خودم را در ژانرهای مختلف و حوزه های متفاوت محک بزنم.

حاجی عبدالهی درباره تازه ترین فعالیت‌هایش گفت: قبل از «پایتخت» در سریال «آقا و خانم سنگی» به کارگردانی شاهد احمدلو حضور داشتم که احتمالا اوایل پاییز از شبکه سه پخش می‌شود. این سریال رگه هایی از کمدی دارد و فکر می کنم مورد استقبال مردم هم قرار بگیرد. اگرچه ژانر من صرفا کمدی نیست، اما متاسفانه اغلب برای این جنس کارها انتخاب می شوم. در خودم قابلیت های حضور در یک نقش جدی را هم می بینیم اما انگار وقتی در یک ترکیبی جا می افتید در همان ترکیب هم می‌مانید.