- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

بازگشت آرام جعفری بعد از ۱۰ سال به تئاتر/ یک نقش ویژه تاریخی در «معمای شاه»

aram-jafary1

آرام جعفری قصد دارد بعد از ۱۰ سال دوری از صحنه بار دیگر به صحنه تئاتر بازگردد.

جعفری به سوره سینما گفت: متاسفانه تعداد متن های خوب کم شده و سریال های قابل قبول به زحمت به سه کار در سال می‌رسند. اغلب کارها هم تیمی هستند. در این شرایط سعی می‌کنم مانند قبل در فیلمنامه های ضعیف بازی نکنم. در تله فیلم هایی هم که پیشنهاد می‌شود به خاطر حساسیتی که دارم کارهای قابل دفاع را انتخاب می کنم. مشکل فیلمنامه در تلویزیون وجود دارد و این باعث می‌شود برای بازیگر کار سخت تر شود.

بازیگر مجموعه «زیر آسمان شهر» افزود: اخیرا در سریال «معمای شاه» نقش پروین غفاری بازیگری که با شاه ارتباط داشت، ایفا کردم که یک سکانس از بازی من هنوز باقی مانده است. این نقش اگرچه کوتاه بود اما ویژگی خاصی داشت. بعد از این امیدوارم فیلمنامه های تلویزیونی و سینمایی خوب به دستم برسد. ضمن اینکه مدتی است دوباره به کار روی صحنه تئاتر علاقمند شدم و این روزها سه نمایشنامه در دست دارم و به زودی یکی از آنها را انتخاب می کنم تا پس از ۱۰ سال بار دیگر روی صحنه بروم.

aram-jafary2 [1]

جعفری گفت: طی این سال ها تغییراتی در شیوه اجرا بوجود آمده و من هم سعی می کنم در انتخابم اشتباه نکنم. در فضای تئاتر کار و ایده های نو در مقایسه با ۱۰ سال پیش بسیار گسترش پیدا کرده است. قبلا یک نمایشنامه را کامل کار می‌کردند، الان نویسنده‌ها و کارگردان‌ها متن‌های خلاقانه تری روی صحنه می‌برند و یک کار جالب دیگر اینکه متن‌های خارجی را ایرانی می‌کنند.

بازیگر مجموعه «مدینه» ادامه داد: این شیوه جدید برای من خوشایند و قابل توجه است. بیشتر وقت خود را صرف دیدن نمایش‌های گوناگون می کنم تا به حال و هوای تئاترهای امروز نزدیکتر شوم. اخیرا نمایش «اتاق ۴۹۸» به کارگردانی کامیار صالح‌پور را دیدم و احساس کردم این فضاها به سلیقه من نزدیک است و دوست دارم در این ژانر کار کنم.